حمله آمریکا به سوریه در واکنش به حملات به پایگاه های آنها در عراق بوده است

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمله آمریکا به سوریه گفت: این حملات در واکنش به حملات صورت گرفته به پایگاه های آنها در عراق بوده است.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به حمله آمریکا به سوریه گفت: حملات علیه سفارت آمریکا و پایگاه های آمریکایی در عراق ظرف این چند هفته زیاد شده است و آمریکایی ها احساس می کنند اگر در آغاز کار بایدن در مقابل این حملات ساکت باشند و عقب نشینی کنند، ممکن است این موضع ضعف آنها تلقی شود.

 

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در واقع حملات آمریکایی ها در سوریه پاسخی بوده است که به حملاتی که علیه مواضع نظامی آمریکا در عراق انجام شده است و این یک نوع قدرت نمایی و به منظور ایجاد توازن در منطقه بوده است.

 

وی با بیان اینکه ظاهرا روس ها چند دقیقه قبل از انجام عملیات در جریان قرار گرفته اند، گفت: آمریکایی ها نمی خواهند در موضع ضعف و آسیب پذیری قرار گیرند لذا این حملات را انجام دادند تا پاسخی به حملات به پایگاه های آنها در عراق باشد. از نظر ما این حملات ادامه دار نیست و بیشتر از اینکه کنش آمریکایی ها باشد، واکنش آنهاست چرا که در موضع ضعف قرار دارند.

 

 

کد خبر 1032289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha