نهادنیه سازی فرهنگی حجاب و عفاف بستر رشد و تعالی جامعه است

خادمی با اشاره به اهمیت آگاهی بخشی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی، گفت: حجاب و عفاف جدا از باورهای دینی می تواند به رشد و تعالی جامعه کمک کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « سید موسی خادمی» امروز(10 اسفند) در ستاد راهبری و هماهنگی حجاب و عفاف استان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و هیئت بازرسی سازمان اجتماعی کشور برگزار شد، اظهار داشت: ترویج و نهادینه سازی ارزش های اسلامی و بومی مهم ترین راه مقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان است.

 

استاندار لرستان با بیان اهمیت حجاب و عفاف و نقش سازنده آن در تکمیل صفات عالیه و یا برعکس تخریب و انحطاط جوامع در صورت سهل انگاری، افزود: حجاب و عفاف جدا از باورهای دینی می تواند به رشد و تعالی جامعه کمک کند.

 

وی نهادینه سازی فرهنگ غنی حجاب وعفاف را بستر سلامت جامعه و خانواده ها دانست افزود: بایدبا برنامه ریزی مناسب این فرهنگ غنی درسطح جامعه تقویت و گسترش یابد. 

 

خادمی خاطر نشان کرد:موضوع حجاب هم جنبه فردی دارد و هم جنبه اجتماعی و در بخش دوم وظیفه دولت و نظام اجتماعی کاملا مشخص است. 

 

وی وظیفه دولت اسلامی را رشد اجتماعی و آگاهی بخشی به انسانها دانست و گفت: ما باید نقص ها را شناسایی کنیم و آنچه را که مورد تاکید نظام اسلامی است در جامعه نهادینه کنیم. 

 

استاندار لرستان با تاکید بر لزوم ترویج کارهای فرهنگی در زمینه گسترش فرهنگ عفاف و حجاب، اظهار داشت: در این مسیر با دو گروه مواجه ایم؛ گروهی که آگاهی و دانش لازم را ندارند که باید در مقابل ایستادگی آنان کار فرهنگی انجام داد و گروه دوم افرادی هستند که عمدا و  قصدا  بد حجابی را ترویج می کنند که در این مورد باید برخورد لازم را بعمل آورد. 

 

خادمی با تاکید بر ضرورت مراعات حجاب و عفاف در ادارات و فضای دولتی و عمومیT افزود: وظیفه دستگاه های اجرایی مختلف همچون اداره کل صمت و میراث فرهنگی و ...  است که نظارت لازم را در فضاهای عمومی مثل بازارها، هتل و اماکن گردشگری و ... انجام دهند تا کار متناسب با فرهنگ انجام شود. 

 

وی با اشاره به ظرفیت لباس های محلی گفت: با توجه به حضور زنان لرستان در عرصه های مختلف در ادوار گذشته، لباس محلی طوری طراحی شده که حتی علاوه بر  باور های دینی از نظر عرف،تقریبا پوشش را ایجاد خواهد کرد.

 

استاندار لرستان تاکید کرد: ترویج این موضوع در هر منطقه در دستور کار شورای حجاب و عفاف کشور قرار گیرد. 

 

 

خادمی در پایان در خصوص تولید لباس مناسب با فرهنگ ایرانی در بازار افزود: این موضوع باید با  اعمال نظارت لازم مورد توجه تولید کنندگان در سطح ملی قرار گرفته و در سطح استان نیز رعایت شود.

کد خبر 1032355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha