تجلی محبت آل محمد (ص) در وجود شهدا زمینه قدم در راه شهادت را فراهم می کند

حجت الاسلام جعفرزاده گفت: تجلی محبت حضرت محمد (ص) و آل محمد در وجود شهدا قرار دارد که قدم در راه شهادت می گذارد و مرتبه بلند این جایگاه را انتخاب می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل، حجت الاسلام «قاسم جعفرزاده» امروز (10 اسفندماه) در یادواره بانوان شهیده استان اردبیل در سالن ولایت گفت: واژه شهید و شهادت در قرآن کریم با واژه ارزشمند از سوی پروردگار متعال بیان می شود و مورد تکریم قرار می گیرد و همچنان که در قالب های زبان شناسی می دانیم و این واژه ها دارای بار معانی فراوان هستند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: خداوند تبارک و تعالی واژه شهید و شهادت را مستقیماً به اقشار و رهروان راه حقیقت منتسب کرده اند و در آئینه کتاب الهی به مصائب آفتاب روشن معرفی شده است.

 

این مقام مسئول اعلام داشت: طبق آیه «وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُواْ فِی سَبِيلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ» خداوند متعال راه حق شهدا را از اموات جدا کرده هست و این سعادت بسیار بزرگی برای جهاد کنندگان در راه خدا است.

 

حجت الاسلام جعفرزاده یادآور شد: این مسئله برای بشریت درست اطلاع رسانی نشده است که بشر زوال یافتنی نیست و بشر هیچگاه نابود نمی شود بلکه با مرگ، جهان خود را تغییر می دهد بلکه زندگی انسان ابدی است و با جهالت به افراد القا می شود که بشر نابود می شود که زمینه به منجلاب کشیده شدن و فساد را برای بشریت به همراه دارد.

 

وی بیان کرد: در وجود شهدا تجلی محبت حضرت محمد (ص) و آل محمد قرار دارد که قدم در راه شهادت می گذارد و مرتبه بلند این جایگاه را انتخاب می کنند.

 

زنان دوشادوش مردان در پیروزی انقلاب اسلامی سهم بسزایی دارند

در ادامه این یادواره، «فریبا محمدلو» با اشاره به اینکه زنان دوشادوش مردان در پیروزی انقلاب اسلامی سهم بسزایی دارند، افزود: این افتخار بزرگی برای زنان بود که قدم به قدم مردان برای پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کردند و گام های مهم و موثری را برداشتند.

 

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل اظهار داشت: معرفی این اسوه های ایثار برای جوانان امروزی می تواند الگوی بسیار خوبی است تا از افتخارآفرینان کشور و استان آشنا شوند.

 

این مقام مسئول تاکید کرد: برنامه های جنبی این یاواره بسیار ارزشمند بود و گام های بزرگی توسط دستگاه های اجرایی استان برداشته شد، نامگذاری میادین به نام بانوان شهیده، نصب المان بانوی شهیده در موزه دفاع مقدس و یادمان بانوان شهیده در فرهنگسرای بانوان و درختکاری به نام بانوان شهیده در محوطه باغ موزه دفاع مقدس از جمله این برنامه ها بود.

 

محمدلو ادامه داد: ایثار و شهادت جنسیت نمی شناسد و زنان نیز با خلوص نیت و افتخار در صحنه های انقلاب به ویژه دوران دفاع مقدس در برابر دشمنان اسلام و انقلاب ایستادگی کردند.

 

ایران اسلامی با افتخار حضور زنان در صحنه های انقلاب و دفاع مقدس کشور را از گزند دشمنان مصون نگاه داشتند

در ادامه نیز، «یاسر شاهی» با بیان این مطلب که زنان نقش تعیین کنده ای در عرصه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی داشته اند، اضافه کرد: ایران اسلامی با افتخار حضور زنان در صحنه های انقلاب و دفاع مقدس کشور را از گزند دشمنان مصون نگاه داشتند و امروز شاهد پیشرفت و تعالی کشور هستیم.

 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل عنوان کرد: جامعه ایران مدیون تربیت اسلامی مادران پرافتخاری است که امروز برای جایگاه والای کشور قدم بر می دارند و شاهد رشد، توسعه و تعالی ایران اسلامی هستیم.

 

شاهی خاطر نشان کرد: در پایان از همه دستگاه های اجرایی و فرهنگی استان که در همراهی و همدلی برای این یادواره کمک کردند، کمال تشکر و قدردانی را دارم.

کد خبر 1032417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha