افتتاح ۱۴ مسکن مددجویی و برپایی نمایشگاه آثار دستی بسیجیان در راین+تصاویر

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: برای ۱۴ باب منزل مسکونی مددجویان یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان هزینه شده که از این مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان کمیته امداد و ۵۲۰ میلیون تومان سپاه و بسیج کمک کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سردار حسین معروفی یکشنبه (10 اسفند) در افتتاح 14 مسکن مددجویی در راین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه سید الشهدای مقاومت گفت: خدا را شاکر هستیم که امروز حرکت های مؤمنانه در کشور و استان ما به صورت انقلابی و جهادی یک شتاب قابل قبولی را گرفته است.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: امروز در استان کرمان به فضل الهی در کارهای جهادی به صورت قرارگاهی عمل می شود به همین خاطر ما در شناسایی و هماهنگی ها در استان با رده های مختلف کارها را انجام می دهیم و سعی می کنیم کارها موازی کاری نباشد که بتوانیم آنجایی که نیاز و حق است حق را به حق دار برسانیم.

 

 

وی افزود: امروز کمک های مؤمنانه ما صرفاً بسته معیشتی نیست بلکه ساخت، تعمیر و ترمیم خانه های محرومین و نیازمندان، آبرسانی، جاده، آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، ازدواج آسان و جهیزیه، کالاهای اساسی، اشتغال خرد و پیگیری مسائل حاشیه نشینی هم در دستور کار است.

 

سردار معروفی ادامه داد: یک حرکت بسیار خوبی که با کمیته امداد توسط سپاه انجام شد یکی در بحث اشتغال است که 87 میلیارد تعهد و قرارداد داریم که تا الان نزدیک هزار و 200 شغل ایجاد شده و در سال آینده کامل خواهد شد.

 

 

وی اظهار کرد: یک موضوع هم بحث ساخت مسکن مددجویان و تکمیل آن ها بوده است که ما در بخش راین برای امسال 14 باب منزل مسکونی برای مددجویانی که شناسایی شده بود، با سپاه و بسیج استان پیش بینی و با مشارکت کمیته امداد انجام دادیم.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطرنشان کرد: تا امروز 12 باب از این تعداد کامل و در اختیار خانواده های عزیز گذاشته شده و 2 باب هم در حال تکمیل است که سعی می شود به زودی تحویل خانواده ها داده شود.

 

 

وی بیان کرد: برای 14 باب منزل مسکونی مددجویان یک میلیارد و 120 میلیون تومان هزینه شده است که از این مبلغ 600 میلیون تومان کمیته امداد و 520 میلیون تومان سپاه و بسیج گذاشته است و همچنین مجموعه استان از قبیل دهیاری، بخشداری، شهرداری، امام جمعه و ... هم در بحث محله همکاری و هماهنگی های لازم را انجام دادند.

 

 

سردار معروفی ادامه داد:این تازه شروع کار ما است و تا زمانی که مردم ما نیاز داشته باشند این حرکت های مؤمنانه که فرمان حضرت آقا است را با جدیت و قرارگاهی دنبال می کنیم.

 

وی افزود: حقیقتاً ما و کمیته امداد که به طور ویژه در این حوزه کار می کنیم، هیچ از خودمان نداریم و این کاری که امروز انجام شد درست است سپاه و بسیج و کمیته امداد انجام دادیم اما این ها همه از ابلاغ و دستور حضرت آقا است و ما داریم فرمان ایشان را اجرایی می کنیم.

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار کرد: این حرکت همچنان در سال 1400 و سال های بعد هم ادامه خواهد داشت و تا زمانی که مردم نیاز داشته باشند و ما هم بتوانیم، در کنار مردم هستیم و اصرار می کنیم که مردم در این باره از کسی تشکر نکنند زیرا این وظیفه ما بوده است.

 

 

وی با بیان اینکه نگاه ما به این کارها نگاه ترحمی نیست بلکه نگاه تکریم است، گفت: وظیفه شرعی و اخلاقی ما است که این کارها را بکنیم و نیاز به این نیست که با ترحم برخورد کنیم که مردم از ما تشکر کنند و به همه بچه ها گفتیم دنبال این نباشند که مردم تشکر کنند.

 

 

سردار معروفی خاطرنشان کرد: همین که خانواده های عزیز یک سرپناهی می گیرند{چه ترمیم، چه تعمیر و چه ساخت} و آسایشی پیدا می کنند این برای ما از هر چیز دیگری مهم تر است و خبر و گزارش این ها به حضرت آقا می رسد و اطلاع داریم که ایشان رضایت دارند و همین برای همه ما کفایت می کند.

 

وی بیان کرد: ما در استان کرمان چندین پروژه سنگین را با کمیته امداد دنبال می کنیم که اشتغال مهمترین موضوعی است که در دستور کار جدی ما قرار دارد و امیدواریم در سال آینده و سال های دیگر بتوانیم ادامه بدهیم.

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تاکید بر اینکه حتماً کارها باید قرارگاهی انجام شود زیرا قدرت بیشتر می شود و کار بهتر پیش می رود، ادامه داد: از طرفی باید حواسمان باشد که مشارکت مردم پایه اساسی است و نیروی کار خود مردم هستند و این باعث پایین آمدن هزینه ها می شود و به جای اینکه 10 خانه در یک مکان بسازیم می توانیم 12 تا 13 خانه بسازیم لذا نیروی کار و مشارکت مردم خیلی مهم است.

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان همچنین از نمایشگاه آثار دستی خواهران بسیجی راین بازدید کرد و ضمن قول مساعد برای حمایت از این اقدامات ارزشمند؛ گفت: پته کرمان ناشناخته است و بسیاری از افراد در داخل و خارج کشور ارزش آن را نمی دانند.

کد خبر 1032423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha