کاهش آسیب‌های اعتیاد نیازمند برنامه‌ریزی و هزینه کرد است

ایزدپوربا تأکید براینکه کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد نیازمند برنامه‌ریزی و هزینه کرد است گفت: در این راستا ۱۴ کمپ ترک اعتیاد در استان سمنان فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «علیرضا ایزد پور» در دیدار با مدیرکل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان با اشاره به اینکه ۱۴ کمپ ترک اعتیاد در استان سمنان فعال است گفت: موازی کاری و نبود فرماندهی متمرکز منجر به ایجاد مشکلات بیشتر می‌شود لذا این مهم می‌طلبد تا سایر ارگان‌ها و دستگاه‌ها نیز همسو با بهزیستی گام بردارند.

 

مدیرکل بهزیستی استان سمنان ضمن بیان اینکه ۱۰ مرکز سرپایی، ۱۴ کمپ ترک اعتیاد و یک مرکز جامع درمان و باز توانی اعتیاد نیز به جامعه هدف خود خدمات لازم را ارائه می‌دهند اضافه کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد نیازمند برنامه‌ریزی و هزینه کرد این حوزه است لذا باید بر روی پیشگیری بیشتر متمرکز شد.

 

وی با اشاره به اینکه افراد معتاد تا چهار ماه اقامت در این کمپ‌ها مورد درمان و باز توانی قرار می‌گیرد اظهار داشت: پس از ترخیص و طی روند درمان بر پایه مداخلات روانی اجتماعی بر اساس توانمندی و مهارت‌آموزی به این افراد برای اشتغال آن‌ها تلاش می‌شود.

 

ایزدپورنقش ایجاد فرماندهی متمرکز رادر پیشبرد اهداف مؤثردانست وافزود: اعتیاد به‌عنوان یک معضل اجتماعی است که یکی از راه‌های کاهش آن کمک به اشتغال این افراد محسوب می‌شود که انتظار می‌رود دستگاه‌ها و نهادها در این راستا اقدامات لازم را انجام دهند.

 

مدیرکل بهزیستی استان سمنان تصریح کرد: با توجه به آمار و اطلاعات جمع‌آوری‌شده در بخش کارگری و محیط کار اقدامات اجرای و مداخلات مؤثر خواهد بود لذا برای پیشگیری و کاهش اعتیاد در این مکان‌ها باید از پتانسیل‌های موجود در دستگاه‌های مرتبط بهره برد.

 

وی از اعتیاد بعنوان مقوله ی پیچیده ای یاد کرد که در آن شخص از ابعاد مختلف زیستی، روانی، اجتماعی و معنوی درگیر می شود.

 

ایزدپور با بیان اینکه در درمان اعتیاد باید اقدامات علمی واختصاصی خاص صورت گیرد، گفت: اعتیاد یک بیماری بدخیم است که فرد مبتلا پس از بیرون آمدن از کمپ باید توسط خانواده وجامعه مورد توجه قرار گیرد.

 

مدیرکل بهزیستی استان سمنان خاطرنشان کرد: فراهم کردن بسترهای لازم برای ایجاد اشتغال فرد رها شده از بند اعتیاد، جستجو در عوامل ابتلای فرد، چگونگی برخورد افراد خانواده ونگرش جامعه برای جلوگیری از ابتلای دوباره فرد به اعتیاد، نقش مهمی دارد.

کد خبر 1032522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha