نهادینه کردن تربیت و تزکیه از اهداف حوزه امور تربیتی است

حجت‌الاسلام پورذهبی گفت: نهادینه کردن تربیت و تزکیه از اهداف فعالان حوزه امور تربیتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان(۱۰اسفندماه) در دیدار اعضای ستاد تربیتی آموزش و پرورش استان، با تبریک ماه رجب و هفته امور تربیتی، به جایگاه پرورش و تزکیه از منظر قرآن پرداخت و افزود: پرورش و تزکیه رسالت انبیای الهی، ائمه اطهار و در ادامه آنها وظیفه معلمان و عالمان است که باید به این مولفه مهم پرداخته شود.

 

وی عنوان کرد: خداوند رسول خود را از میان امت برگزیده است تا ضمن خواندن آیات الهی و تبیین مجموعه دین، انسانها را تعلیم و تربیت و تزکیه نموده و قرآن و حکمت الهی بیاموزند.

 

حجت‌الاسلام پور ذهبی نهادینه کردن تربیت و تزکیه را از اهداف معلمان امور تربیتی عنوان کرد و گفت: مسئولین و دست اندرکاران امور تربیتی باید در مدارس با زمینه سازی و به صورت زیبا و جذاب ، دین را به دانش آموزان معرفی کنند.

 

وی با اشاره به شیوع کرونا و تحت شعاع قرار گرفتن کلیه اقدامات از جمله فعالیت مدارس و برنامه‌های امور تربیتی، و ضرورت آمادگی برای مدیریت برنامه‌ها در دوران پساکرونا، گفت: از اکنون باید برای سال تحصیلی آینده برنامه‌ریزی کرده و برای برنامه‌های پرورشی و فرهنگی دانش‌آموزان و اقدامات تربیتی آمادگی داشته باشید.

 

در پایان این مراسم به صورت نمادین از یکی از مربیان امور تربیتی استان که در مسابقات بسیج فرهنگیان رتبه برتر استانی کسب کرده بود با اهدای لوح سپاس و تندیس تجلیل شد.

کد خبر 1032532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha