دومین بویه هواشناسی گیلان در بندر آستارا راه اندازی شد

هادی نژاد گفت: دومین بویه هواشناسی دریایی در شهرستان مرزی بندر آستارا راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«شبنم هادی نژاد» امروز(یکشنبه، ۱۰ اسفند) در حاشیه به آب انداختن و راه اندازی این بویه در جمع خبرنگاران،اظهارکرد: بویه هواشناسی دریایی با هدف اندازه گیری کمیت های جوی و دریایی به آب انداخته شد.

 

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی گیلان با بیان اینکه بعد از بندر کیاشهر دومین بویه دریایی استان گیلان در بندر آستارا راه اندازی شد، افزود: این بویه معیارهایی همچون ارتفاع موج، دمای آب و سمت حرکت آب را ارزیابی کرده و اطلاعات را به ایستگاه هواشناسی منتقل می کند.

 

وی با اشاره به اینکه این بویه در فاصله ۱۵ کیلومتری از ساحل آستارا جاگذاری شد، تصریح کرد: نرم افزارهای این بویه در ایستگاه هواشناسی آستارا نصب شده است.

 

هادی نژاد گفت: برای خرید و راه اندازی بویه هواشناسی دریایی ۱۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

 

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی گیلان افزود: این سیستم برای رونق گردشگری دریایی در فصول گرم سال، افزایش اطلاعات هواشناسی برای فعالان تجارت دریایی پیش از ورود کشتی ها به مجتمع بندری آستارا و یا قبل از خروج آنها از بندر و فعالیت های مربوط به صید و صیادی بسیار تاثیرگذار است.

 

هادی نژاد با بیان اینکه ۱۳ ایستگاه هواشناسی در شهرستان های استان گیلان فعال است، خاطرنشان کرد: اداره کل هواشناسی گیلان با اعلام آنلاین اطلاعات زمان کاشت و برداشت ۶ محصول در استان، به کشاورزان کمک علمی می کند.

کد خبر 1032560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha