کرونای انگلیسی وارد چهارمحال و بختیاری شد/ ابتلای سه نفر قطعی شد

شیرانی گفت: با دریافت آزمایش تعدادی از بیماران مشکوک به ویروس کرونای انگلیسی، در نهایت ابتلای ۳ نفر به این ویروس در چهارمحال و بختیاری قطعی و محرز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «مجید شیرانی» امروز (یکشنبه ۱۰ اسفند) در ستاد استانی مقابله با کرونا که در محل سالن شهید مردانی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: ۲ نفر از مبتلایان از استان خوزستان وارد استان شدند و یک مورد هم در عراق مبتلا شده و در مرز مهران آزمایش وی مثبت اعلام شده و به وسیله آمبولانس وارد استان شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری بابیان اینکه قدرت کشندگی ویروس جهش یافته انگلیسی ۳۰ درصد بیشتر از نوع معمولی آن است، تصریح کرد: نگرانی موجود، خطر شیوع افقی و گردش درون استانی است که در همین راستا باید با ترغیب مردم به رعایت دستورالعمل های بهداشتی، محدودیت های شدید ترددی ایجاد کرد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری بابیان اینکه محدودیت های شدید کرونایی تا پایان سال باید با دقت و همت بیشتری اجرا شود، تصریح کرد: اگر روزهای باقیمانده از اسفند را رعایت کنیم و شیوع کرونا مدیریت شود، ظرف ۲ هفته بعد از آن شرایط استان در وضعیت عادی قرار می گیرد اما اگر غفلت و بی‌توجهی صورت گیرد درگیری با ویروس و موج چهارم شیوع کرونا سه ماه به طول می‌انجامد.

 

شیرانی، استفاده از ۲ ماسک سه لایه و پارچه ای را از راهکارهای پیشگیری از شیوع کرونا دانست و افزود: همچنان تاکید می شود استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی مهمترین راهکار پیشگیری از ابتلا به نوع عادی و جهش یافته ویروس کرونا است.

 

وی خاطرنشان کرد: باید تدابیر سخت و محکم ترددی به ویژه در مرزهای استان ما با استان خوزستان ایجاد شود چرا عقیده ما بر این است که بعد از استان خوزستان، چهارمحال و بختیاری آسیب پذیرترین استان در معرض ویروس جهش یافته کرونا است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به رون افزایشی شیوع کرونا در استان، تصریح کرد: این روند افزایش هم در بیماران سرپایی و هم بیماران بستری وجود دارد از همین رو باید با مراقبت بیشتر روند افزایشی بیماری را مهار کرد.

 

کد خبر 1032586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha