ارائه خدمات مجازی توسط کتابخانه ها/ طرح پیک کتاب در اهواز برگزار می شود

حسین زاده از تعطیلی کتابخانه های عمومی استان خوزستان به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: همه کارشناسان کتابخانه های عمومی استان به صورت دورکاری و در فضای مجازی خدمات مطالعه ای و کتابخوانی را ارائه می کنند.

«عباس حسین زاده» در گفت‌وگو  با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، از تعطیلی کتابخانه های عمومی استان خوزستان به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد و اظهار کرد: همه کارشناسان کتابخانه های عمومی استان به صورت دورکاری و در فضای مجازی خدمات مطالعه ای و کتابخوانی را ارائه می کنند.

 

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان خوزستان در ادامه به نقش بسیار تاثیرگذار کتابخانه های در بحران های مختلف اشاره کرد و افزود: در سیل سال 97 نقش بسیار مهم کتابخانه و کارشناسان آنها همه مدیران را حیرت زده کرد زیرا در فضایی که همه مدارس و مراکز فرهنگی تعطیل بود کارشناسان این نهاد برنامه های بسیاری برای کودکان و نوجوانان را در محل های نگهداری سیل زدگان برگزار کردند.

 

وی با بیان اینکه اهمیت کتاب و کتابخوانی باید در روح جامعه ریشه پیدا کند ادامه داد: متاسفانه اهمیت کتابخوانی تنها در کلمات گفته شده وجود دارد اما در عمل شاهد این چنین موضوعی نیستیم و لازم است تلاش های بسیاری برای تغییر این رویه در جامعه به ویژه میان مسئولان صورت گیرد.

 

حسین زاده از برگزاری طرح پیک کتاب در کلانشهر اهواز خبر داد و اضافه کرد: از 24 آبان ماه فعالیت کتابخانه ها مجددا آغاز شد اما اکنون به دلیل وضعیت شیوع کرونا مجددا این نهادها به تعطیلی کشانده شده اند، بنابراین سعی داریم با اجرای طرح پیک کتاب گام مهمی در توسعه مطالعه در روزهای کرونایی داشته باشیم.

 

وی به برگزاری سلسله نشست های طعم مطالعه با عشایر اشاره کرد و گفت: سعی داشتیم تا هنگامی که عشایر مهمان استان خوزستان هستند این نشست ها را به صورت هفتگی برگزار کنیم اما با توجه به نگرانی هایی که نسبت به شیوع این ویروس میان عشایر وجود دارد تنها یک هفته از سلسله نشست های طعم مطالعه با عشایر برگزار شد.

 

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان خوزستان تصریح کرد: مجموعه نهاد کتابخانه های عمومی خوزستان سعی براین داشت که با برگزاری این نشست های فرهنگی و مطالعاتی و انعکاس آنها تصویر متفاوت تری از زندگی عشایر را به نمایش بگذارد، امیدوار هستیم تا پیش از کوچ این عزیزان بتوانیم چند نشست دیگر برگزار کنیم.

 

کد خبر 1032627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha