مگر حکم دادستانی، پرونده مناسب سازی معابر را به سرانجام برساند

پایان آذرماه، آخرین مهلت دستگاه ها برای مناسب سازی معابر و برطرف کردن نواقص در صورت اجرای این طرح بود اما انگار در تقویم بعضی مدیران دستگاه ها، برگ تقویم آذرماه نیفتاده و همچنان ادامه دارد.

 خبرگزاری شبستان _فاروج؛ مناسب سازی خیابان ها و معابر نه مصوبه دیروز و امروز که از سال 83 مطرح است و حالا برای بسیاری از جامعه هدف، در شهرستان تبدیل به رویا شده است. هنوز تصویر ویلچرنشین شدن مسئولان از ذهن مردم پاک نشده، نمایشی که قرار بود پرده آخر باشد اما یک سال از تاریخ آن گذشت و این نمایش بی سرانجام ماند.

 

یکبار دیگر مصوبات کاغذی ثابت کرد که اول باید ذهن و فکرها مناسب سازی شود و از معلولیت در آید تا امید عملی شدن آن در فضای جامعه به بار بنشیند. مناسب سازی نه فقط نیاز معلولان که خواسته سالمندان و بسیاری از اقشار جامعه است که به هر دلیلی با مشکلات موقت و یا دائمی حرکت مواجهند. اما از کارگروه مناسب سازی شهر بعد از آذرماه چه خبر؟

 

در تازه ترین نشست این کارگروه یک بار دیگر به مدیران دستگاه ها فرصت داده شد تا 15 اسفندماه جاری اگر حرکتی انجام نداده اند شروع کنند و اگر رفع تکلیفی کاری انجام شده، رفع نواقص کنند.

 

مسئولان در کارنامه این حوزه خود چند بار تجدیدی آوردند و شماری هم مردود شدند و حالا باید دید این پرونده به چه سرانجامی می رسد در شرایطی که اینبار مصوبه این است که اگر مناسب سازی تا پایان اسفند انجام نشود، حکم دادستانی متولیان را وارد عرصه دیگری می کند و پرونده تخلف باز می شود. آنهم در شرایطی که توجیه بعضی مدیران این است که ما مراجعه کننده معلول نداریم!!! آیا مراجعه کننده سالمند ندارید؟ یا مدیری، در پشتی ساختمان اداره را توجیه مناسب سازی نکردن می آورد! مگر مراجعه کننده معلول و جانباز حق تردد از ورودی اصلی اداره را ندارد؟!

 

اجرای مصوبات مناسب سازی معابر در حد 40 درصد انجام شده است

 

مدیر بهزیستی شهرستان فاروج گفت: با بررسی های انجام شده 40 درصد مصوبات قطعی و درست انجام شده و 60 درصد یا انجام نشده یا با نقص فنی بوده است.

 

«مریم وافری» ضمن تشکر از مدیرانی که اقدام های موثری در این حوزه داشتند، افزود: مناسب سازی وظیفه ذاتی دستگاه ها است و بهزیستی به عنوان متولی، پیگیر اجرای امور و به دنبال احقاق حقوق جامعه هدف خود است.

 

وی، اهمیت دادن به موضوع مناسب سازی از سوی مسئولان را نشان فرهنگ بالا و درک شرایط افراد خاص دانست و بیان کرد: نباید فقط صرف رفع تکلیف اقدامات ناقص انجام داد.

 

مناسب سازی اول باید  در اندیشه و تفکر مسئولان اتفاق بیفتد

 

مشاور استاندار خراسان شمالی در امور معلولان گفت: در بحث دسترس پذیری و مناسب سازی ابتدا در اندیشه و تفکر مسئولان باید اتفاق بیفتد تا شاهد پیشبرد اهداف در این طرح باشیم.

 

«دکتر حبیب الله بلوریان» افزود: شهر بدون مانع نباید برای جامعه هدف به رویا بدل شود.

 

 

با مناسب سازی به حفظ شأن و کرامت انسانی افراد کمک می کنیم

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی خراسان شمالی هم گفت: بحث مناسب سازی مبلمان شهری باید جزء دغدغه های مهم مسئولان باشد تا علاوه بر تردد راحت معلولان، جانبازان  و سالمندان و سایر اقشار با شرایط خاص، بر عزت نفس و حفظ شأن و کرامت آنان افزوده شود.

 

«گل احیا هاشمی» افزود: مناسب سازی، حضور این افراد را در جامعه موثرتر می کند.

 

 

کم کاری در این بخش، حکم دادستانی را به همراه دارد

 

فرماندار فاروج گفت: برای آخرین بار تا 15 اسفندماه به تمام اداره ها و بانک ها  و شهرداری برای اجرا و اصلاح نواقص مناسب سازی، فرصت داده شده است.

 

«ابوالحسن نجفی» افزود: بعد از 15 اسفند، بازنگری کارهای انجام شده در این حوزه انجام می شود که تا پایان سال ایرادهای احتمالی برطرف شود.

 

فرماندار فاروج گفت: در صورت عدم اجرای مصوبات با توجه به فرصت های داده شده چندین باره به ادارات، مدیران با حکم دادستانی به واحد تخلفات معرفی می شوند.

 

وی با اشاره به اینکه، هیچ تعارفی در بحث اجرای قوانین به خصوص در حوزه  معلولان، جانبازان  و سالمندان با کسی نداریم، گفت: از حق این قشر نخواهیم گذشت.

 

 نجفی گفت: شهرداری های فاروج و تیتکانلو باید تا پایان سال 1399 شهرهای خود را کاملاً برای عبور و مرور معلولان و جانبازان مناسب سازی کنند.

 

 

کد خبر 1032740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha