طرح توسعه میدان نفتی آذر در مهران افتتاح شد

طرح توسعه میدان نفتی آذر در شهرستان مرزی مهران صبح امروز با حضور رئیس محترم جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، طرح توسعه میدان نفتی آذر از طریق ویدئو کنفرانس توسط ریاست محترم جمهوری صبح افتتاح  و به بهره برداری رسید.

 

 وزیر نفت در حاشیه این مراسم  با بیان اینکه 19حلقه چاه با ظریف استخراج روزانه 65هزار بشکه افتتاح شده است، ابراز کرد: طرح توسعه میادین مشترک نفتی در دستور کار وزرات نفت می باشد.

 

بیژن نامدار رنگنه افزود :خوشبختانه یکی از استان های مورد هدف برای  سرمایه گذاری است که  اقدامات خوبی برا توسعه و رونق صنعت نفت  در این استان ایلام انجام شده است.

 

بیژن نامدار رنگنه با بیان اینکه ميدان نفتی مشترك واقع در مرز ایران و عراق در استان ایلام از اسفند   1395  به ميزان 15،000 بشکه در روز کار خود را آغاز کرده است، ابراز کرد:   توليد زودهنگام با ظرفيت 30،000 بشكه در روز محقق شده در اردیبهشت  1396  و  توليد نهایی با ظرفيت 65,000 بشكه در روز (محقق شده در دی ماه  1399) از اهداف  اجرای این طرح بوده است.

 

وی با بیان اینکه  این طرح با سرمایه گذاری  1441  ميليون یورو به بهره برداری رسیده است، یادآور شد: سهم نیروهای داخلی از  ساخت این طرح 75 درصد بوده است، بیان کرد:  دوران اوج فعاليت های اجرایی سایت 3740 نفر  و  دوران بهره برداری حدود 800 نفر است.

 

وزیر نفت بیان کرد:  19 حلقه چاه تولیدی و یک حلقه چاه تزریق پساب با مجموع حفاری 88 کیلومتر و   افزایش توليد و مشارکت حداکثری لایه های سروك از طریق اسيدکاری انتخابی با تكنولوژی موجود و حجم دبی بالا برای نخستين بار در ایران،   انجام عمليات شكافت اسيدی برای اولين بار در ایران و  افزایش اشتغال در استان ایلام با حضور 60 درصدی نيروهای بومی از ویژگی های این طرح بوده است.

 

 

 

کد خبر 1032783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha