اصلاح نظام بانکی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی، به کاهش نرخ تورم و گرانی منجر می شود

عبدالملکی با بیان اینکه نظام بانکی کشور دست‌ساز مستشاران اقتصادی آمریکا است، گفت: راهکار حل این مشکل، اجرای نظام بانکی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، معاون اشتغال کمیته امداد کشور امروز در نشست آموزشی و هم اندیشی با گروه های جهادی حوزه اشتغال و کارآفرینان بسیج سازندگی و کمیته امداد استان زنجان اظهار کرد: در یک مقطعی از اقتصاد ایران هستیم که اگر نهادهای انقلابی و مردمی کمک نکنند مشکلات اقتصادی بر شانه مردم سنگینی می کرد.

 

حجت الله عبدالملکی با اشاره به نظرسنجی انجام شده در کشور در خصوص عدم هماهنگی دخل و خرج مردم گفت: با گذشت 42 سال هنوز مشکلات اقتصادی حل نشده و باید به دنبال ریشه مشکلات بگردیم و آن را حل کرد.

 

وی با اشاره به اینکه ما انقلاب اقتصادی نکردیم، گفت: تاریخ معاصر ایران از 200 سال قبل ایران جولانگاه بیگانگان بوده در مقطعی روسها، انگلیسی ها، فرانسوی ها بر ایران مسلط بودند و بدترین دوران 25 سال قبل از پیروزی انقلاب بوده که آمریکا بر ایران مسلط شد.

 

عبدالملکی با یادآوری اینکه در آن دوران ایران مهمترین مستعمره امریکا به شمار می رفت؛ شاه گماشته آمریکا در منطقه می شود، افزود: در این دوران امریکا تلاش می کند ایران را به قطب قدرت برای خودش تبدیل کند.

 

وی به ماموریت های آمریکا برای شاه در ابعاد سیاسی، فرهنگی و اقتصادی اشاره کرد و گفت: در بعد سیاسی، شاه به ژاندارم آمریکا در منطقه تبدیل می شود و سعی می کند منطقه را آرام نگه دارد.

 

معاون اشتغال کمیته امداد کشور به ماموریت شاه در حوزه فرهنگی مبنی بر اسلام زدایی در منطقه اشاره کرد و گفت: اسلام مهمترین رقیب تمدنی در منطقه به شمار می رفت از اینرو شاه تلاش می کرد تا اسلام را در منطقه نابود کند.

 

وی ادامه داد: سومین ماموریت شاه در بعد اقتصادی بود و مامور می شود گله ای از گاوهای شیرده برا آمریکا ساماندهی کند؛ ایران منابع سرشاری دارد و محمدرضا شاه ماموریت پیدا می کند کشورهای منطقه را به گاوهای شیرده تبدیل کرده و اقتصاد امریکا را تغذیه کند.

 

عبدالمکی با اشاره به اینکه مستشاران اقتصادی آمریکا تئوری را به ایران مخابره کرده و شاه آن را پیاده کرد، افزود: نظام اقتصادی داری ابعاد ساختاری، قوانین و فرهنگ اقتصادی است و نظام اقتصادی ایران به مقوم اقتصاد امریکا تبدیل شد.

 

به گفته وی، ضدیت با تولید و خام فروشی از ویژگی های این نظام اقتصادی بود که به ایران دیکته شد.

 

معاون اشتغال کمیته امداد کشور  با اشاره به اینکه آمریکا بزرگترین مصرف کننده نفت خام دنیا است، افزود: 50 درصد اقتصاد امریکا وابسته به نفت خام است و دنیا را نمی توان بدون نفت خام تصور کرد.

 

وی با اشاره به اینکه بزرگترین دارنده ذخایر نفت و گاز ایران است، افزود: اقتصاد حاکم برکشور که توسط مستشاران اقتصادی آمریکا در ایران پیاده شد، تولید فقر کرده و درصد کمی از افراد را بسیار ثروتمند می کند.

 

این مقام مسئول به انقلاب سال 57 در کشور اشاره کرد و افزود: بلایی که مستشاران اقتصادی بر سر ایران آوردند مستشاران نظامی نکردند.

 

معاون اشتغال کمیته امداد کشور با بیان اینکه در کشور تنها انقلاب فرهنگی شکل گرفت و انقلاب اقتصادی انجام نشد، افزود:  در اوایل انقلاب قانون بانکداری اسلامی مورد تاکید امام راحل قرار گرفت که متاسفانه عملیاتی نشد.

 

وی با اشاره به اینکه نظام آموزشی کشور، بازار بورس، بازار طلا، واحدهای تولیدی و بانک های کشور با نظام های اقتصادی پیاده شده توسط امریکا اداره می شود، افزود: ما نظام اقتصادی امریکا را در کشور ادامه دادیم همین موجب شده تا با یک تحریم، اقتصاد کشور با مشکل مواجه شود.

 

عبدالملکی ادامه داد: ایران در صنعت موشک در جایگاه ششم جهان قرار دارد ولی در صنعت خودرو به موفقیت نرسیده چرا که این صنعت در ایران توسط امریکا پیاده شده و به گونه ای طراحی کرده که تنها مونتاژکار باشیم.

 

این مقام مسئول به دستاوردهای ایران در حوزه نظامی اشاره کرد و گفت: جنگ موجب شد تا صنایع نظامی را در کشور تقویت کنیم تفکر انقلابی پیش‌برنده و قدرت آفرین است و برگرفته از نگاه امام علی(ع) است.

 

معاون اشتغال کمیته امداد کشور با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات کشور از نظام بانکی است، افزود: سیستم بانکی به سرعت خلق نقدینگی کرده و به سمتی هدایت می کند که به ضرر حداکثر مردم و به نفع انگشت شماری از ثروتمندان است.

 

وی ادامه داد: نظام بانکی دست ساز آمریکا همانند بمبی در قلب ایران عمل می کند و در این مدت حجم پول ایران را هفت برابر کرده است.

 

این مقام مسئول افزود: پول های خلق شده در قالب وام در اختیار قشر ثروتمند جامعه قرار می گیرد که بخش اعظمی به بازار بورس، بازار ملک، بازار خودرو و بازار ارز وارد شده و ایجاد سودآوری برای این قشر، موجب تورم در جامعه می شود که به گرانی دیگر اجناس دامن می زند.

 

به گفته وی، اقتصاد مقاومتی راهکار نظام بانکی کشور است در نظام بانکی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی اجازه خلق پول، حساب های بانکی، اعطای تسهیلات بانکی و تمام برنامه های مربوط به نظام بانکی هدفمند می شود.

 

کد خبر 1032813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha