برگزاری جشن نیکوکاری در قزوین با استقرار ۲ هزار و ۴۷۰ پایگاه

حق گویان از برگزاری جشن نیکوکاری در استان قزوین با استقرار ۲ هزار و ۴۷۰ پایگاه ثابت و سیار در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «مهرعلی حق گویان» در نشست خبری که امروز (دوشنبه ۱۱ اسفند) در سالن جلسات کمیته امداد قزوین برگزار شد، بیان کرد: هر ساله در این ایام جشن نیکوکاری به منظور کمک به نیازمندان برگزار می شود که در سال جاری با توجه به مشکلات اقتصادی تلاش می شود تا نیاز این خانواده ها را برآورده کنیم.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: در حوزه دانش آموزی، نیاز شدید به ملزومات آموزشی برای تحصیل و آموزش از راه دور وجود دارد که ۷۰۰ نفر از دانش آموزان زیرپوشش کمیته امداد استان فاقد این ملزومات آموزشی هستند که ان شاالله تا پایان سال این نیاز را تأمین کرده و خانواده ای نباشد دغدغه این موضوع را نداشته باشد.

 

وی اضافه کرد: جشن نیکوکاری امسال با شعار «عیدی برای همه» برگزار می شود که چهارشنبه ۱۳ اسفند زنگ نیکوکاری به صورت نمادین در استان نواخته می شود که این مراسم نمادین در قزوین در دبیرستان آلومتک برگزار خواهد شد.

 

حق گویان اعلام کرد: پنجشنبه ۱۴ اسفند پایگاه های ثابت و سیار آماده جذب کمک های مردمی هستند که ۲ هزار و ۴۷۰ پایگاه در سطح استان دیده شده است که در مراکز نیکوکاری، مدارس، دانشگاه ها، مساجد، بیمارستان ها و مصلاهای نماز جمعه این کمک ها جمع آوری می شود.

 

وی تأکید کرد: جمعه ۱۵ اسفند ماه هم در شهرهایی که نماز جمعه برگزار می شود پایگاه جشن نیکوکاری برقرار شده و کمک های مردمی جمع آوری می شود.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین توضیح داد: جمع آوری وجوهات نقدی و غیرنقدی از طریق ۱۷ اداره کمیته امداد صورت می گیرد و خیران با شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۶۰۲۰۱، کد مهربانی# ۰۲۸*۸۸۷۷* و سایت www.33808.ir می توانند مساعدت های خود را داشته باشند که درصدد هستیم بلافاصله بعد از جمع آوری کمک ها در کوتاه ترین زمان این کمک ها به خانواده های نیازمند تقدیم شود.

 

وی عنوان کرد: سال گذشته ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کمک های مردمی در جشن نیکوکاری جمع آوری شد که پیش بینی می شود بیش از ۹ میلیارد تومان جمع آوری کمک های مردمی در جشن نیکوکاری سال جاری داشته باشیم، البته جشن نیکوکاری از یک ماه گذشته آغاز شده و به صورت رسمی در این هفته با استقرار پایگاه ها برگزار می شود.

 

حق گویان در ادامه با اشاره به ایجاد اشتغال برای توانمندسازی افراد زیرپوشش کمیته امداد اظهار کرد: یکی از سیاست های اصلی و راهبردی کمیته امداد، توانمندسازی خانواده های زیرپوشش است که یکی از بحث ها توانمندسازی فرهنگی بوده و اقدام دیگر توانمندسازی اجتماعی است و بحث دیگر در حوزه اقتصادی است که در این حوزه اشتغالزایی را برای افراد زیرپوشش داریم.

 

وی افزود: امسال با توجه به اینکه سهمیه استان ما نزدیک به ۵ هزار  شغل بود، برای ۷ هزار و ۲۰۰ نفر ایجاد اشتغال در سطح استان داشتیم و قزوین استان پیشرو در ایجاد اشتغال در سطح کشور است و رتبه نخست کشوری را با توجه به سهمیه ابلاغی دارد.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خاطر نشان کرد: در زمینه کاریابی هم ۹۷۰ نفر تا به امروز به بنگاه های کاریابی معرفی شدند و در مراکز مختلف مشغول به کار شدند؛ ما خدماتی هم به بنگاه های اقتصادی پرداخت می کنیم به طوری که هر واحد و کارگاه تولیدی که افراد تحت حمایت ما را جذب کند ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه به آنها پرداخت می شود.

 

وی در پایان در خصوص زکات پرداختی در استان یادآور شد: ۲۶ میلیارد تومان زکات واجب و مستحبی در استان جمع آوری شد که از این میزان ۷۳ درصد برای محرومان و مابقی برای کارهای عمرانی هزینه شده است.

 

کد خبر 1032814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha