تحصیل حدود ۴ ميليون دانش آموز در مدارس آموزش از راه دور

مديرکل آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش گفت: تاکنون حدود چهار ميليون دانش آموز در مدارس آموزش از راه دور تحصيل كرده‌اند.

"گودرز شاهمرادی" در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: مدارس از راه دور از سال 83 راه اندازی شده و در این مدت حدود 700 هزار نفر از این مدارس فارغ التحصیل شده اند.

 

 


مديرکل آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش گفت: شماری از دانش آموزان، بخشی از دوران تحصیل را در مدارس آموزش از راه دور گذرانده اند.

 

 


وی افزود: سالانه حدود 150 هزار نفر در مدارس آموزش از راه دور تحت پوشش قرار می گیرند.

 

 


به گفته شاهمرادی اکنون هزار و 500 مدرسه آموزش از راه دور در کشور فعال است که چهار مدرسه در خارج از کشور است. 

 

 


وی با اشاره به اجرای طرح "آبا" در کشور گفت: این طرح از سال گذشته اجرا شده و طی سال گذشته در استان سیستان و بلوچستان در چند منطقه، دانش آموزان بازمانده از تحصیل را تحت پوشش قرار داد و امسال در 15 استان اجرایی شده است.

 

 


مديرکل آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش گفت: اکنون بیش از دوهزار و 500 دانش آموز در طرح آبا مشغول به تحصیل هستند. 

 

 


وی افزود: برخی از مشکلات از قبیل پراکندگی روستا و یا تعداد کم دانش آموزان سبب شده تا تشکیل کلاس و آموزش مقرون به صرفه نباشد از این رو طرح آبا در دستور کار قرار گرفت.

 

 


مديرکل آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش گفت: در طرح آبا که برای دانش آموزان متوسطه زیر 18 سال اجرایی می شود، خیران، تامین تجهیزات مورد نیاز را تعهد و تقبل کرده اند و دانش آموزان از راه دور آموزش می بینند.

 

 

 

مدیرکل آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش برای افتتاح طرح آبا به خراسان شمالی سفر کرده است. 

 

 

 

کد خبر 1032877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha