نظارتی روی کانال‌های تلگرامی که رمز ارز‌ها را تبلیغ می‌کنند وجود ندارد

رضایی با اشاره به اینکه نظارتی روی کانال‌های تلگرامی که رمز ارز‌ها را تبلیغ می‌کنند وجود ندارد، گفت: ریسک بازار رمز ارز‌ها فقط در نوسان قیمت نیست بلکه به دلیل تحریم‌های ایران ممکن است کیف پولی که در آن رمز ارز‌ها را قرار داده ایم بلوکه شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محسن رضایی کارشناس اقتصاد دیجیتال در برنامه گفتگوی ویژه با بیان تاریخچه‌ای از شکل گیری رمز ارز‌ها گفت: صاحبان رمز ارز‌ها اعتقاد دارند دولت و بانک‌ها نباید در خلق پول و تراکنش‌ها دخالت کنند و در این حوزه صاحب حساب و مشخصات حساب، مقصد نامشخص است. قیمت رمز ارز‌ها بر اساس تقاضا شکل می‌گیرد و اعتباری است.

 

رضایی با بیان اینکه بیشتر کشور‌ها در زمینه رمز ارز‌ها یا سکوت یا آن را ممنوع کرده اند گفت: کشوری که رمز ارز‌ها را قانونی اعلام کرده باشد وجود ندارد و، چون رمز ارز‌ها پشتوانه دولتی ندارند و نوسانات قیمت آن‌ها نیز بسیار زیاد است.

 

این کارشناس اقتصاد دیجیتال افزود: تحلیل‌ها در رمز ارز‌ها امکان پذیر و قابل اعتنا نیست و جایی برای شکایت از کلاهبرداری‌ها در این حوزه وجود ندارد.

 

وی گفت: ۴ تا ۶ هزار ارز دیجیتال در دنیا وجود دارد که هیچ کس نمی‌تواند درباره افزایش یا کاهش بهای آن‌ها در آینده اظهار نظر کند.

 

رضایی گفت: ریسک بازار رمز ارز‌ها فقط در نوسان قیمت نیست بلکه به دلیل تحریم‌های ایران ممکن است کیف پولی که در آن رمز ارز‌ها را قرار داده ایم بلوکه شود و از بین برود.

 

این کارشناس اقتصاد دیجیتال افزود: در زمینه ساماندهی صرافی‌ها برای رمز ارز‌ها قانونی وجود ندارد و شبکه ملی اطلاعات نیز برای ساماندهی سایت‌هایی که در کشور فعالند راه اندازی نشد بنابراین مردم نمی‌توانند معتبر بودن یا نبودن سایت‌ها را در بخش رمز ارز‌ها تشخیص دهند البته اگر سایتی معتبر نیز باشد به دلیل تحریم‌ها هر لحظه امکان مسدود شدن حساب وجود دارد.

 

وی گفت: نظارتی روی کانال‌های تلگرامی که رمز ارز‌ها را تبلیغ می‌کنند وجود ندارد.

 

رضایی افزود: تا موضوعی در کشور به تهدید و بحران تبدیل نشود درباره آن چاره اندیشی نمی‌کنیم و اکنون که مردم به دلیل ناامیدی از بورس به سمت رمز ارز‌ها رفته اند هیچ سیاست گذاری در این عرصه وجود ندارد.

کد خبر 1033028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha