پروژه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جاجرم، جانی تازه می‌گیرد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: اگر وعده استاندار خراسان شمالی در سفر به جاجرم عملیاتی شود، اعتبار لازم برای مرکز فرهنگی و هنری این شهرستان تخصیص خواهد یافت و بعد سال‌ها عملیات ساخت این پروژه به پایان می‌رسد.

«فرهاد آقابیگی» در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارکرد: اگر وعده استاندار خراسان شمالی در سفر به جاجرم عملیاتی شود، اعتبار لازم برای مرکز فرهنگی و هنری این شهرستان تخصیص خواهد یافت و بعد سال‌ها عملیات ساخت این پروژه به پایان می‌رسد.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی افزود: در حال حاضر عملیات ساخت یک مرکز فرهنگی و هنری هم در شهرستان مانه و‌سلقان به دلیل نبود اعتبارات لازم، متوقف شده است.

 

وی نبود نیروی انسانی لازم در مراکز کانون را یک چالش اساسی دانست و گفت: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده، مقرر شده بعد از عادی شدن شرایط و پشت سر گذاشتن دوران کرونا مجوزهای لازم برای جذب نیروی جدید صادر شود.

 

به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی  بیش از ۱۲ هزار کودک و نوجوان از خدمات و فعالیت‌های ۹ مرکز فرهنگی و‌هنری و کتابخانه سیار بهره‌مند هستند و  موجودی کتاب‌های مراکز کانون خراسان شمالی ۱۵۵ هزار جلد کتاب است.

 

 

پوشش کودکان و نوجوانان عشایر

آقا بیگی در عین حال به اجرای طرح قاصدک در خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه همه‌ امکانات و تجهیزات کانون برای همه مناطق و مخاطبان به صورت برابر توزیع نشده است در قالب این طرح کودکان و نوجوانان عشایری می‌توانند از کتاب‌های موجود در مراکز کانون بهره‌مند شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: در گام نخست ۳۰۰ کودک و نوجوان مناطق حاشیه شهر بجنورد، رازو جرگلان و مانه و‌سملقان در این طرح زیر پوشش قرار گرفتند و در گام بعدی کودکان و نوجوانان عشایری به طرح قاصدک اضافه خواهند شد.

 

 

راه اندازی مرکز آفرینش‌های هنری

 

آقابیگی در عین حال به راه‌اندازی مرکز آفرینش‌های هنری در استان با هدف تولید محتوای ویژه کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت: ۷۰ درصد استودیو ویژه و ۹۰ درصد امکانات استودیو انیمیشن خریداری شده و در حال نصب است.

 

وی با تأکید بر اینکه این مرکز  مجهز به یک پلاتوی ویژه نمایش های کودک و نوجوان است، خاطر نشان کرد: بر همین اساس کانون از تولیدکنندگان نمایش و تئاترهای استان حمایت می‌کند.

 

 

 

کد خبر 1033043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha