دانش آموزان پسر آستارایی به سن تکلیف رسیدن خود را جشن گرفتند

بیش از ۵۰ دانش آموز آستارایی به سن تکلیف رسیدن خود را در مسجد امام جعفرصادق(ع) این شهرستان جشن گرفتند.

«حسین قهرمانی» امروز(سه شنبه، ۱۲ اسفند) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، اظهارکرد: اگر انسان همزمان با سن تکلیف در انجام فرایض و واجبات خود تلاش کند هرگز اسیر هوای نفس نمی شود.

 

مسئول کانون فرهنگی و هنری صالحین مسجد امام جعفرصادق(ع) بندر آستارا افزود: جشن تکلیف سرآغاز شیرین برای حرکت در مسیر تعالی است که نوجوانان با ورود به این سن بهار زندگی را با فریضه نماز دعا و قرآن پیوند می دهند.

 

وی سن تکلیف را مرحله پراهمیتی در زندگی انسان برای ورود به عالم معنویت دانست و تصریح کرد: خدای متعال در سنین تکلیف برای دختران و پسران شرایطی را فراهم می آورد تا آنان بتوانند به سمت کمال حرکت کنند و مسئولیت عبودیت و بندگی خدای متعال برعهده آنان گذاشته می شود.

 

قهرمانی به برگزاری مراسم جشن تکلیف دانش آموزان پسر در مسجد امام جعفر صادق(ع) بندر آستارا اشاره کرد و گفت: در این مراسم بیش از ۵۰ دانش آموز آستارایی به سن تکلیف رسیدن خود را جشن گرفتند.

 

مسئول کانون فرهنگی و هنری صالحین مسجد امام جعفرصادق(ع) بندر آستارا با اشاره به اینکه این مراسم با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و با حضور خانواده های دانش آموزان برگزار شد، افزود: قرائت قرآن، سخنرانی حجت الاسلام وحید ایدون از کارشناسان علوم دینی و مذهبی و برپایی نماز جماعت ظهر و عصر از برنامه های این مراسم معنوی بود.

 

وی تصریح کرد: همچنین در این مراسم به پسران دانش آموزی که به سن تکلیف رسیده بودند، هدایایی اهدا شد.

 

قهرمانی خاطرنشان کرد: در برگزاری این مراسم معنوی اداره بنادر و دریانوردی گیلان، اداره بندر آستارا، آموزش و پرورش، کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره)، کانون فرهنگی و هنری صالحین و پایگاه شهید شاپور آهنی مسجد امام جعفر صادق(ع) بندر آستارا مشارکت داشتند.

 

کد خبر 1033062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha