۱۸ اسفند یادآور ظرفیت ارزشمند کانون های مساجد و ترویج آموزه های دینی با زبان هنر است

ناهیدی فرد از کانون های مساجد به عنوان ظرفیت ارزشمند فرهنگی نام برد و گفت:کانون های مساجد به صورت مردمی و خودجوش در اقصی نقاط شهری و روستایی در حوزه فرهنگ و هنر با محوریت ترویج آموزه های قرآنی فعال هستند.

«حمیدرضا ناهیدی فرد» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: 18 اسفند سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است که در تقویم هم به ثبت رسیده است، از این رو باید تلاش شود تا برنامه های این مناسبت با شکوه هرچه تمام و رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد همدان با اشاره به نقش مساجد در گام دوم انقلاب افزود: مساجد قلب تپنده جامعه اسلامی هستند که نقش آنها در رشد و بالندگی فرهنگ و تمدن اسلامی ، ترویج سبک زندگی اسلامی و تربیت دینی جوانان و نوجوانان بسیار مهم است.

 

وی ادامه داد: تلفیق مسجد و تفکرات مذهبی با فعالیت های فرهنگی و هنری یک مدل بسیار موفق است که می تواند اندیشه های بسیار نویی را در کنار مساجد ایجاد کند.

 

وی اظهارداشت: ایجاد سامانه بچه های مسجد برای کانون ها یکی از ایده های خوب است که توانسته با ایجاد رقابت بین کانون ها آنها را در مسیر تولیدات برنامه های فرهنگی و هنری ترغیب کند.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد همدان افزود: این سامانه ضمن صرفه جویی در وقت و هزینه، بستر مناسبی را فراهم کرده است که کانون ها بتوانند تمام فعالیت های خودشان را در دید ارزیابان ستاد کشور قرار دهند.

 

گفتنی است، در راستاي مأموريتي که شوراي عالي انقلاب فرهنگي درزمينه‌ي مقابله با تهاجم فرهنگي به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي واگذار کرده بود و به جهت احياي نقش واقعي فرهنگي و تبليغي مساجد، هيأت هماهنگي و نظارت بر کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد کشور در اسفندماه سال 1371  طبق مصوبه‌ي 302 شوراي عالي انقلاب فرهنگي تأسيس شد.

کد خبر 1033126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha