۵۰ بسیجی در طرح «استاد و مسجد» شرکت کردند

حجت الاسلام رفعتی گفت: در طرح استاد و مسجد تفاهمنامه‌ای میان بسیج اساتید و مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان منعقد شده، در این طرح قرار بر این است تا از ظرفیت‌های علمی اساتید بسیجی در مساجد استفاده شود، ۵۰ استاد با مساجد این منطقه مرتبط خواهند شد.

حجت ‌الاسلام «علی رفعتی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد با اشاره به برگزاری نشست هماهنگی طرح استاد و مسجد بیان کرد: در طرح استاد و مسجد تفاهمنامه‌ای میان بسیج اساتید استان و مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان منعقد شده که در این طرح قرار بر این است تا از ظرفیت‌های علمی اساتید بسیجی در مساجد استفاده شود.

 

مسئول منطقه آیت‌الله شهید قاضی طباطبایی امور مساجد در مشهد گفت: در طرح استاد و مسجد از ظرفیت اساتید در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، حقوقی، سیاسی و غیره با محوریت امامان جماعت در مساجد استفاده خواهد شد لذا سعی ما بر این است تا در اجرای این طرح اساتیدی که از طرف بسیج اساتید معرفی می‌شوند و داوطلب شرکت در این طرح هستند را بر اساس موقعیت جغرافیایی به نزدیک‌ترین مسجد محل زندگی آن‌ها به امامان جماعت معرفی کنیم.

 

رفعتی با اشاره به اینکه طرح استاد و مسجد متشکل از سه ضلع بسیج اساتید، امام جماعت و سپاه است، بیان کرد: هدف از اجرای این طرح این است تا از پتانسیل نخبگانی اساتید در مساجد استفاده شود، به طور مثال می‌توان در اموری مانند مشاوره تحصیلی، مشورت دادن به هیئت امنا مساجد و بازویی مهم برای امام جماعت مسجد استفاده کرد.

 

وی افزود: بعد از برگزاری جلسات به صورت کارگاهی اساتید با مساجد مرتبط خواهند شد و کار را شروع خواهند کرد، اولین جلسه نشست هماهنگی این طرح در مسجد حضرت ولی‌عصر (ع) برگزار شده که دومین نشست هماهنگی هم برگزار خواهد شد.

 

مسئول منطقه آیت‌الله شهید قاضی طباطبایی امور مساجد در مشهد با اشاره به شرکت ۲۴ مسجد در طرح استاد و مسجد، در این منطقه اظهار کرد: استقبال بسیار خوبی از این طرح صورت گرفته و نزدیک به ۵۰ استاد با مساجد این منطقه مرتبط خواهند شد همچنین جلسات هماهنگی طرح استاد و مسجد در گام اول در مساجد منطقه آیت‌الله شهید قاضی طبابایی برگزار شده است و امیدواریم در هفته‌های آینده در مساجد مناطق دیگر هم برگزار شود.

کد خبر 1033401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha