راهیابی ۴ روستای استان همدان به مرحله نهایی جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب

احسانی از راهیابی ۴ روستای استان همدان به مرحله نهایی جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب خبر دادو گفت: توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی از اهداف این جشنواره است.

«احمدرضا احسانی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف جشنواره گسترش، توسعه و ترویج تقویت برنامه‌های کتابخوانی و تقویت زیر ساخت‌های فرهنگی و ترویج کتابخوانی در مناطق روستایی و آبادی‌های عشایری عنوان شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان بیان کرد: جشنواره روستاهای دوستدار کتاب نخستین بار در سال ۱۳۹۳ راه‌اندازی شده است و تاکنون مجموعا ۶۵۰۰ روستا و آبادی عشایری در این جشنواره شرکت کردند.

 

وی، با بیان اینکه بر اساس گزارش معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، 55 روستا به مرحله نهایی این جشنواره راه یافته‌اند، افزود: روستاهای اکنلو و ویان شهرستان کبودراهنگ، روستای حسام آباد شهرستان بهار و روستای گیل آباد شهرستان نهاوند موفق به راهیابی در مرحله نهایی شده‌اند.

 

وی با تأکید بر اینکه فراخوان هفتمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب اول پاییز ۱۳۹۹ منتشر شده و فرصت ارسال آثار تا پایان دی‌ماه بود؛ خاطرنشان کرد: در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، 10روستا به عنوان برگزیده و 15 روستا هم مورد تقدیر قرار می‌گیرند و به هر یک از روستاها و آبادی‌های عشایری دوستدار کتاب جوایزی تا سقف پانصد میلیون ریال اهداء می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان همچنین به اجرای برنامه های مختلف هنری در طی سال در استان همدان اشاره کرد و گفت: با وجود محدودیت‌ها و همه‌گیری بیماری کرونا، نه تنها هیچ برنامه فرهنگ و هنری در استان تعطیل نشد؛ بلکه این اداره کل با برنامه‌ریزی و مدیریت شرایط، برنامه‌های مختلفی را در طول سال برگزار کرد.

 

وی با بیان اینکه توجه به ظرفیت فضای مجازی، فرصتی را برای فعالیت گروه‌های هنری از جمله هنرهای نمایشی فراهم کرد، گفت: برگزاری جشنواره سراسری استندآپ کمدی در 6 ماهه نخست سال و جشنواره سراسری تئاتر استان در آذرماه از برنامه‌های شاخصی بود که در بستر فضای مجازی برگزار ش.د

 

احسانی خاطرنشان کرد: در کنار فضای مجازی، 6 مورد تعزیه در ماه‌های محرم و صفر و 15 مورد هم اجرای نمایش خیابانی داشتیم.

 

کد خبر 1033452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha