تصفیه خانه شهربابک با هدف دسترسی مردم به آب آشامیدنی سالم افتتاح شد

تصفیه خانه شهربابک با هدف حذف آرسنیک به روش جذب سطحی و دسترسی مردم به آب آشامیدنی سالم افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ همزمان با سفر استاندار به شهربابک، تصفیه خانه آب شرب این شهر، چهارشنبه(۱۳ اسفند) افتتاح شد.

 

 

محمد طاهری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با اشاره به وضعیت روستاهای استان به لحاظ آب آشامیدنی، خواستار تحول اساسی در روستاهایی شد که با تانکر سیار آبرسانی می شود.

 

 

وی درباره افتتاح تصفیه خانه شهربابک با بیان اینکه این تصفیه خانه با همکاری شرکت های دانش بنیان(پیمانکار شرکت پیام آوران نانو فناوری فردانگر) به نتیجه رسیده؛ گفت: به دلیل خشکسالی های پی در پی سنوات گذشته در استان، آب شرب استان از نظر کمی و کیفی دچار مشکل است.

 

 

طاهری ادامه داد: آب شرب ۱۲ شهر در استان از جمله کوهبنان، کیانشهر، ریحانشهر، بردسیر، دشتکار، جیرفت، فهرج و... به این سبک و دیگر روش ها تصفیه می شود.

 

 

وی وجود فلزات سنگین در آب شهربابک را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه ظرفیت تصفیه خانه شهربابک ۹۰ لیتر در ثانیه است که با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان از محل منابع ارتقاء کیفی ساخته شده، اظهار کرد: با این تصفیه خانه، مردم شهربابک از یک آب خوب در حد بسته بندی و آب معدنی بهره مند می شوند.

 

 

طاهری از اجرای پروژه آب رسانی به دو روستای همجوار شهربابک که آب در لوله فولادی به طول ۷۰ کیلومتر پمپاژ می شود خبر داد و افزود: این پروژه بدون ردیف و پیوست قانون بودجه، یکی از شاهکارها است. 

 

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان در پایان به ساخت ۱۱ هزار مترمکعب مخزن، ۱۵۰۰ مترمکعب مخزن بین راهی، ۵ ایستگاه پمپاژ و....هم اشاره کرد.

 

 

 

همچنین با حضور استاندار کرمان، نماینده مردم شهربابک در مجلس، سرپرست معاونت اقتصادی و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی بهره برداری همزمان از ۱۰ زمین چمن مصنوعی در شهربابک و ۷ روستای شهربابک با مساحت ۱۵ هزار متر مربع آغاز شد.

 

 


کارخانه کاشی و سرامیک  شهربابک با بیش از ۳۳۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری نیز افتتاح شد.

 

 

کد خبر 1033621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha