جشن نیکوکاری با شعار «عیدی برای همه» برگزار می‌شود

شیبه از برگزاری جشن نیکوکاری با شعار «عیدی برای همه» همزمان با سراسر کشور در خوزستان خبر داد و گفت: این مراسم از فردا (پنج‌شنبه ۱۴ اسفند) آغاز می‌شود و به مدت یک هفته ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «جمال شیبه» امروز (چهارشنبه 13 اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه، به مناسبت فرا رسیدن هفته احسان و نیکوکاری اظهار کرد: همه ساله به مناسبت فرا رسیدن جسن نیکوکاری اقدامات مختلفی توسط کمیته امداد در سراسر کشور جهت برگزایر هر چه باشکوه‌تر این مراسم انجام می‌شود اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا با محدودیت‌هایی مواجه هستیم.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان افزود: سال‌های گذشته جشن نیکوکاری به این صورت بود که پایگاه‌هایی در سطح شهر، مدارس، مصلی‌ها و ... جهت جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردمی مستقر می‌شد اما امسال این مراسم به شیوه‌ای متفاوت‌تر و از طریق درگاه‌های مجازی برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه جشن نیکوکاری امسال با شعار «عیدی برای همه» با هدف کمک به نیازمندان و خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد برگزار می‌شود تصریح کرد: این مراسم از فردا (پنج‌شنبه 14 اسفند) آغاز می‌شود وبه مدت یک هفته تا (پنج‌شنبه 21 اسفند) ادامه دارد.

 

شیبه با اشاره به اینکه سال گذشته با کمک خیرین و نیکوکاران مبلغ 20 میلیارد تومان در جشن نیکوکاری جمع‌آوری شد اضافه کرد: هدف‌گذاری ما برای سال جاری 30 میلیارد تومان است که امیدواریم با کمک مردم خیراندیش و نیکوکاران این مبلغ محقق شود.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر 130 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان هستند عنوان کرد: کمک‌های جمع‌آوری شده هر شهرستان در جشن نیکوکاری میان نیازمندان همان شهرستان توزیع می‌شود.

 

مدیرکل کمیته امداد خوزستان با اشاره به اینکه اولویت اول ما توزیع مبالغ جمع‌آوری شده، رفع مایحتاج خانواده‌های تحت پوشش در شب عید شامل پوشاک و بسته‌های معیشتی است ابراز کرد: محرومان و مستضعفان جامعه همچنان چشم انتظار کمک‌های مردم نیکوکار خوزستان هستند.

 

وی با بیان اینکه برای جذب کمک‌های مردم و خیران سخاوتمند خوزستانی کد دستوری #061*1*8877* در جشن نیکوکاری در نظر گرفته شده است اذعان کرد: دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در سطح استان پذیرای حمایت‌های مردمی هستند.

 

شیبه خاطر نشان کرد: مردم نیکوکار خوزستانی همچنین از طریق درگاه www.emdad.ir و همچنین شماره کارت 6037991899940575 می‌توانند از هر کجای کشور که باشند کمک‌های نقدی خود را برای کمک به نیازمندان واریز کنند.

 

وی از واریز عیدی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد نیز علاوه بر مستمری آنها طی هفته جاری خبر داد و بیان کرد: مبلغ عیدی هر خانوار به میزان مستمری که دریافت می‌کند از 198 هزار تومان برای خانواده‌های یک نفره تا 600 هزار تومان برای خانواده‌های پنج نفره به بالا متفاوت است.

 

مدیرکل کمیته امداد خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه 25 هزار یتیم تحت پوشش کمیته امداد خوزستان هستند که از این تعداد 21 هزار نفر دارای حامی و چهار هزار نفر فاقد حامی هستند تصریح کرد: امیدواریم با برگزاری «پویش ایران مهربان» سایر ایتام نیز از حامی برخوردار شوند.

 

وی با اشاره به اینکه هر کدام از ایتام می‌تواند چند حامی داشته باشد تاکید کرد: هر حامی باید حداقل 30 هزار تومان به صورت ماهانه به حساب فرزند معنوی خود وایز کند در حال حاضر متوسط پرداختی ایتام در استان 250 هزار تومان در ماه است.

 

شیبه با بیان اینکه در حال حاضر رویکرد اصلی ما در کمیته امداد تأمین اشتغال مددجویان و مسکن آنها است و در این راستا اقدامات خوبی در حال انجام داریم اضافه کرد: ما ادعا نداریم که می‌توانیم فقر را در کشور ریشه‌کن کنیم و شاید نتوانیم همه نیازهای خانواده‌ها را تأمین کنیم.

 

وی در خصوص مسکن مددجویان گفت: در سیل سال گذشته منازل 2 هزار و 700 نفر از مددجویان تحت پوشش استان دچار آسیب شد که از این تعداد 2 هزار واحد تعمیری و 700 واحد احداثی بود که با هزینه‌ای بالغ بر 50 میلیارد تومان به اتمام رسید.

 

مدیرکل کمیته امداد خوزستان همچنین 210 واحد نیز توسط سپاه با هزینه‌ای بالغ بر 11 میلیارد تومان در حال ساخت است و واحد نیز بریا مددجویان بندرامام احداث می‌شود عنوان کرد: به دنبال آن هستیم که در سال 1400 مسکن چهار هزار خانواده فاقد مسکن استان را تأمین کنیم.

 

وی به اقدامات انجام شده در بحث اشتغال و توانمندی مددجویان تحت پوشش اشاره کرد و ادامه داد: امسال هدفگذاری ما ایجاد 10 هزار شغل به صورت مستقیم بود که خوشبختانه از ابتدای سال جاری تاکنون هشت هزار شغل ایجاد شده و بانک‌ها ینز همکاری خوبی داشتند؛ چند پرونده نیز در نوبت دریافت تسهیلات هستند تا پایان سال این آمار افزایش پیدا می‌کند.

 

شیبه با اشاره به طرح بیمه مددجویان ابراز کرد: این طرح سال 89 - 90 به عنوان طرح ابتکاری توسط خوزستان ارائه شد و خوشبختانه مورد استقبال قرار گرفت و طی آن حق بیمه زنان تا سن 55 سالگی و مردان تا 60 سالگی پرداخت و در نهایت مددجو به عنوان بازنشسته از تامین اجتماعی مستمری دریافت می‌کنند؛ امسال با اجرای این طرح 500 نفر از مددجویان کمیته امداد خوزستان از چرخه خدمات امداد خارج شدند.

 

وی به همکاری کمیته امداد با مراکز نیکوکاری و خیریه‌ها اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 214 مرکز نیکوکاری در استان فعالیت می‌کند که بنا داریم این مراکز را تا پایان سال به 300 مرکز برسانیم.

 

مدیرکل کمیته امداد خوزستان با بیان اینکه ما مراکز نیکوکاری را پشتیبان کمیته امداد می‌دانیم و تفاهم‌نامه‌های متعددی با مراکز خیریه در زمینه مسائل درمانی، تأمین مسکن، تهیه جهیزیه و لوازم زندگی منعقد شده اذعان کرد: طی جلسه‌ای که چندی پیش با حضور خیریه‌ها و نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد بنا شد سامانه‌ای طراحی و اطلاعات همه خیریه‌ها و افراد تحت پوشش آنها در آن وارد شود تا بتوانیم در راستای خدمات رسانی به محرومان و عدالت در کمک به نیازمندان اقدامات بهتری انجام دهیم.

 

وی در پایان به انعقاد تفاهم‌نامه کمیته امداد با استانداری خوزستان جهت تهیه تبلت به فرزندان مددجوی تحت پوشش اشاره کرد و یاد آور شد: بر اساس این تفاهم‌نامه بنا شد 15 هزار تبلت توسط استانداری خوزستان و 10 هزار تبلت توسط کمیته امداد تأمین و میان دانش‌آموزان تحت پوشش توزیع شود؛ پیش از این نیز پنج هزار تبلت به همت کمیته امداد در بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده بود.

 

کد خبر 1033691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha