تجمع اعتراض‌آمیز دانشجویان دانشگاه صنعتی به ادغام با دانشگاه بیرجند

جمعی از دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه صنعتی بیرجند با برگزاری تجمعی در مقابل استانداری خراسان جنوبی، اعتراض خود به ادغام با دانشگاه بیرجند را اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، جمعی از دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه صنعتی بیرجند پیش از ظهر امروز (۱۳ اسفند) در اعتراض به ادغام این مرکز آموزشی در دانشگاه بیرجند مقابل استانداری خراسان جنوبی تجمع کردند و خواستار رسیدگی به این موضوع از سوی استانداری و نمایندگان مجلس شدند.

 

مهمترین دغدغه دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند ادامه تحصیل و مدارک فارغ التحصیلی است و با حمل پلاكاردهایی با مضامینی كه منعكس كننده درخواست های آنان از مسئولان بود مطالبات خود را به گوش مسئولان رساندند.

 

این دانشجویان كه در دانشگاه صنعتی در حال تحصیل هستند اعتقاد دارند كه این دانشگاه دارای سطح بالاتری است و این ادغام از سوی وزارت علوم  موجب کاهش اعتبار و سطح علمی دانشگاه و تبدیل آن به پردیس خواهد شد.

 

در این تجمع اعتراضی حدود ۲۰۰ نفر از دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه صنعتی حضور داشتند. این افراد بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و حدود ۲ و نیم ساعت حضور در مقابل استانداری متفرق شدند. اما رئیس و تعدادی از اساتید دانشگاه صنعتی بیرجند برای بررسی و گفتگو پیرامون این موضوع وارد استانداری شدند.

 

گفتنی است؛ استاندار خراسان جنوب امروز با سفر به شهرستان درمیان در جلسه شورای اداری شرایط فعلی را فرصت نامناسبی برای ادغام دانشگاه ها دانست و مخالفت خود را با این اقدام اعلام کرد.

 

براساس ابلاغ وزارت علوم به دانشگاه بیرجند، این ادغام در راستای اجرای ماده ۳ مصوبه سیاست‌ها و ضوابط اجرایی حاکم بر آمایش آموزش عالی در کشور انجام می‌شود.

 

کد خبر 1033729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha