پیشرفت ۶۲ درصدی باغ موزه دفاع مقدس استان زنجان

فتح‌الله حقیقی با اشاره به پیشرفت ۶۲ درصدی باغ موزه دفاع مقدس بر ارائه راهکار عملی برای تسریع در اجرای این پروژه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، استاندار زنجان شامگاه دیروز در هفتمین جلسه هئیت امنای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان زنجان، اظهار کرد: برای اجرای پروژه باغ موزه بایستی اولویت بندی شود چرا که در دو سال گذشته این پروژه بیشترین پیشرفت را داشت.

 

فتح الله حقیقی با اشاره به اینکه مستند شهید شهریاری نیز پیشرفت خوبی دارد، ادامه داد: کارهای کنگره 3535 شهید استان نیز به خوبی در حال اجراست.

 

وی یکی از دلایل پیشرفت پروژه های عمرانی را ویروس کرونا خواند و گفت: با شیوع ویروس کرونا 70 تخت به 72 تخت آی سی یو در استان زنجان اضافه شده است و 50 تخت نیز با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری خواهد رسید.

 

استاندار زنجان از عدم ورود شهرداری به موضوع گاوازانگ انتقاد کرد و یادآور شد: بایستی از ظرفیت این منطقه که از نظر فرهنگی و گردشگری عواید زیادی دارد استفاده شود.

 

حقیقی با یادآوری اینکه در سفر رئیس بنیاد مستضعفان به استان زنجان مشکلات باغ موزه دفاع مقدس مطرح خواهد شد، گفت: امیدوارم راهکار مناسبی برای پیشبرد این پروژه در استان ارائه شود.

 

در ادامه یگانه، شهردار زنجان با اشاره به اختصاص یک میلیارد تومان از بودجه شهرداری برای خرید اقلام پروژه باغ موزه زنجان گفت: برای سال ۱۴۰۰ حدود یک و نیم میلیارد تومان اعتبار برای باغ موزه در نظر گرفته شده است.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان از پیشرفت فیزیکی ۶۲ درصدی باغ موزه دفاع مقدس زنجان خبرداد و گفت: امیدواریم با تامین منابع مالی لازم این پروژه اجرایی شود.

 

قاسم محمدی ادامه داد: باغ موزه دفاع مقدس استان زنجان در  زمینی به مساحت ۲۲ هکتار به عنوان ارزشمندترین مرکز فرهنگی و میراث ماندگار در حال احداث است.

 

وی با یادآوری اینکه کمک ۳ میلیارد تومانی نیز از سوی شورای شهر مصوب می‌شود، گفت: برای احداث طبقه اول این باغ موزه نیازمند ۱۱ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

 

وی برضرورت همکاری دستگاه‌های اجرایی برای احداث باغ موزه دفاع مقدس زنجان تاکید کرد و گفت: احداث فاز نخست همزمان با برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان ضروری است.

 

کد خبر 1033863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha