تاسیس کانون‌های مساجد نقطه عطف فعالیت‌های فرهنگی نظام اسلامی است

امام جمعه شهرستان نیر گفت: تاسیس کانون های مساجد نقطه عطف فعالیت های فرهنگی نظام اسلامی است که باید این نهاد در مساجد تقویت و حمایت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، حجت الاسلام «آیت نعمتی» امروز (14 اسفندماه) در حاشیه برگزاری کلاس آموزشی قرآن کریم در مسجد روستای ایرنجی شهرستان نیر و اعضای کانون شهدای نیر گفت: تاسیس کانون های مساجد نقطه عطف فعالیت های فرهنگی نظام اسلامی است که باید این نهاد در مساجد تقویت و حمایت شود.

 

امام جمعه شهرستان نیر تصریح کرد: تنوع برنامه های فرهنگی، دینی، قرآنی، آموزشی و هنری کانون ها نشان از حیات دوباره در مساجد با اتکا به حضور نوجوانان و جوانان است.

 

وی ادامه داد: البته بیانیه گام دوم انقلاب باید سرلوحه این حرکت ها باشد تا رهنمودهای مقام معظم رهبری در این برنامه های فرهنگی اجرایی و عملیاتی شود.

 

حجت الاسلام نعمتی اضافه کرد: مساجد از دیرباز محل فعالیت های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و هنری در محلات بوده و امروز با اتکا به ظرفیت های که جمهوری اسلامی در اختیار این نهاد مذهبی قرار داده باید از کارکردهای آن به خوبی توسط نوجوانان و جوانان بهره برداری شود.

 

امام جمعه شهرستان نیر اذعان داشت: از همه فعالان کانون های مساجد که در برنامه های فرهنگی مساجد مشارکت دارند دعوت می کنم تا در این دوران بیماری کرونا کارهای تبلیغی را از طریق فضای مجازی پیگیری کنند و اجازه ندهند که این برنامه های دینی تعطیل شود.

 

در پایان این دیدار با اشاره به تفیسر و مفاهیم قرآن کریم بخشی از آیات نورانی توسط حاضران قرائت شد.

 

کد خبر 1033936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha