‌گرامیداشت روز درختکاری با کاشت ۴ هزار نهال در ورودی شهر بیرجند

در مراسم روز درختکاری، چهار هزار اصله نهال با حضور استاندار خراسان جنوبی در ورودی شهر بیرجند کاشته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، همزمان با روز درختکاری امروز (۱۴ اسفند) غرس چهار هزار اصله نهال در ورودی شهر بیرجند با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان انجام شد.

 

«حمید ملانوری» استاندار خراسان جنوبی در حاشیه مراسم روز درختکاری، اظهار کرد: همه ساله در نیمه اسفندماه و به طور همزمان در سراسر کشور، منابع طبیعی نسبت به کاشت درخت همت می گمارد که این اقدام در بهبود شرایط محیط زیست مؤثر است.

 

وی با تأکید بر  نقش مهم درخت در سلامت شهروندان و زیبایی محیط، افزود:  درخت باعث شادابی محیط زیست شده، تنفس هوای پاک را برای ما به همراه دارد و مهمتر این که در بحث های توسعه ای از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در بحث توسعه  فضای سبز از سوی دستگاه های مرتبط و مردم باید اقدامات مؤثری صورت پذیرد، گفت: بارندگی های اندک طی سال های گذشته سبب شده خراسان جنوبی، استانی خشک و کم آب شود که با توجه به این شرایط، می بایست منابع آبی مدیریت شوند.

 

ملانوری به کاشت چهار هزار اصله نهال در ورودی شهر بیرجند اشاره کرد و افزود: این اقدام ضمن زیباسازی ورودی مرکز استان، به محیط زیست کمک کرده و باعث پایداری منابع طبیعی می شود.

 

وی در پایان تغییر الگوی کشت، افزایش بهره وری از منابع آبی، تخصیص بودجه مناسب و همچنین برگزاری منظم جلسات مرتبط با تشریح سیاست های سند سازگاری با کم آبی  را در مدیرت منابع آبی استان اثربخش عنوان کرد.

 

گفتنی است؛ امسال همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی (۱۵ تا ۲۱ اسفند) در خراسان جنوبی ۴۳۰ هزار اصله نهال توزیع می‌شود که مردم استان می‌توانند در شهرهای مختلف نهال‌ها را از نهالستان‌ها تهیه کنند.


 

کد خبر 1033958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha