۱۴ اسفند روز احسان و نیکوکاری، روز خیر و برکت

۱۴ اسفند در تقویم ایرانیان به عنوان روز احسان و نیکوکاری معرفی شده است که به واسطه خیرو نیکی نکیوکاران و نوع‌دوستان این روز سراسر روز خیر و برکت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان،14 اسفند روز احسان و نیکوکاری است روزی که در آن هر سال لب‌ها پر از لبخند و دلها به هم نزدیک می‌شوند و شکوفه‌های مهربانی در قلب‌ها جوانه می‌زند.

 

 نسیم رحمت خداوند از هر سو به مشام می‌رسد و جسم و جان ما را می‌نوازد و همه ما را به نیکوکاری فرا می‌خواند، بیایید در این روز با عملی نیک، هر چند اندک، به جمع نیکوکاران بپیوندیم.

 

این روز لب‌ها برای لبخند پر از بهانه اند و بازار محبت گرم است، شاید بتوان با سرمایه احسان و نکوکاری، در این روز، دلی به دست آورد و با دوستی و مهرورزی، بوستان وجود را زینت داد و نهال عشق و خوبی را بار دیگر آبیاری کرد.

 

هرساله در آستانه عید نوروز و استقبال از سال نو بنا به سنت حسنه، آداب و رسوم مرسوم ایرانیان پایگاه‌های کمک‌های مردمی کمیته امداد با هدف کمک به نیازمندان و اقشار ضعیف جامعه همزمان با سراسر کشور در استان کردستان نیز راه‌اندازی می‌شود.

 

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) کردستان با اشاره به اینکه جشن نیکوکاری امسال با شعار «عیدی برای همه» اجرا می‌شود، افزود: این جشن در راستای کمک به نیازمندان و خانواده‌های زیرپوشش این نهاد در آستانه سال نو در استان کردستان برگزار می‌شو که نماد فرهنگ و خصایص والای انسانی و نوعدوستی و اخلاق‌مداری مردم استان است.

 

رسول شیخی‌زاده اعلام کرد: مردم نوعدوست و با فرهنگ استان هر سال در چنین ایامی با مراجعه به پایگاه‌های نیکوکاری سطح شهر با کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود مشارکت خوبی در این جشن ملی داشته‌اند.

 

وی با اعلام اینکه سال گذشته مردم خیر استان کردستان چهار میلیارد تومان نقدی و غیر نقدی به جشن نیکوکاری کمک کردند، اضافه کرد: جشن نیکوکاری امسال متفاوت‌تر از سال گذشته است در این راستا مردم باید دستورات بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.

 

وی تاکیدکرد: مردم می‌توانند به صورت غیرحضوری و از طریق اپلیکشن‌های تلفن همراه خود و سامانه‌های، آپ، ثنا، سکه کمک‌های خداپسندانه  خود را ارسال کنند و یا از طریق سامانهusd با شماره گیری *۸۸۷۷۸۷#  مختص استان کردستان کمک‌های خود را واریز کنند.

 

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) کردستان یادآورشد: مردم می‌توانند کمک‌های خداپسندانه خود  از طریق شماره حساب بانک ملی بنام جشن نیکوکاری ارسال کنند.

 

کمیته امداد امام(ره) استان کردستان از دی ماه امسال فعالیت‌های جشن نیکوکاری را آغاز کرده است، اما امروز ۱۴ اسفند در سال روز تاسیس  کمیته امداد و نیز روز جشن نیکوکاری به صورت رسمی و همزمان با کشور پایگاه‌های نیکوکاری در سطح شهر را برپا کرده است.

 

بی‌شک احسان ونیکوکاری از اموری است که در حوزه عمل اجتماعی و هنجارهای پسندیده قرار می‌گیرد و یکی از فضیلت‌های اخلاقی نیز به شمار می‌رود و هر کسی که از فطرت سالم برخوردار باشد زبان به ستایش و تحسین اهل احسان و نیکوکاران می‌گشاید.

 

کد خبر 1033989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha