مشارکت دستگاه های اجرایی در اجرای طرح سفیران اجتماعی میامی ضروری است

حجت الاسلام موسوي به اجراي طرح سفيران اجتماعي در شهرستان ميامي اشاره داشت وگفت: در راستاي اجراي بهتر اين طرح نيازمند مشارکت دستگاه هاي اجرايي شهرستان بويژه فرمانداري، اداره بهزيستي و کميتۀ امداد نيز هستيم.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛حجت‌الاسلام «سیدعلی موسوی» درنشست با فرماندار شهرستان میامی ضمن بیان اینکه طرح سفیران اجتماعی با هدف صیانت از حریم خانواده‌های در معرض آسیب‌های اجتماعی در کانون های مجری اجرای این طرح درشهرستان میامی در حال اجرا است گفت: طرح سفیران اجتماعی با هدف جذب کودکان و نوجوانان به مساجد با همراهی مدیران طرح و خانواده ها اجرا می‌شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان تحلیل وضعیت فرهنگی اجتماعی خانواده‌ها در مساجد، ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی، خدمت‌رسانی به مردم، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ایجاد نشاط اجتماعی را از جمله اهداف اجرای این طرح عنوان کرد وافزود:شناسایی، ساماندهی و ایجاد هسته اجتماعی مسجد، ایجاد شبکه سفیران اجتماعی در هر مسجد، پایش خانواده‌های واجدشرایط، ارائه خدمات مشاوره فرهنگی، دینی و اجتماعی به خانواده‌های تحت پوشش  ازوظایف کانون‌های مجری طرح است.

 

وی با اشاره به ویژگی ها واهمیت برگزاری اجرای این طرح درمناطق آسیب دیده گفت: امام جماعت، مدیر کانون، مسئول بسیج، هیأت امنا، مشاور مربی برادر و مشاور مربی خواهر و پنج نفر از سرمایه‌های اجتماعی محله هسته اجتماعی را شکل می‌دهند.

 

حجت الاسلام موسوي با بیان اینکه  با توجه به آسیب های اجتماعی که در جامعه وجود دارد باید کارکرد اجتماعی کانون ها را بیشتر کنیم و مسجد مکان مناسبی برای ارائه مشاوره و راهکار برای کاهش این آسیب ها است اضافه کرد: در شهرستان میامی بصورت پایلوت استانی 5کانون فرهنگی هنری مساجد در محله هایی که بیشتر مواجه باآسیب های اجتماعی هستند برای اجرای این طرح انتخاب شده اند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان با اشاره به اجرای طرح سفیران اجتماعی با هدف ارتقاء سلامت اجتماعی خانواده ها اعلام کرد: مردمی بودن، مسجد محوری و خانواده محور بودن آن مهمترین ویژگی طرح سفیران اجتماعی است.

 

به گفته وی از تیرماه سال ۹۸ این طرح در شهرستان میامی در مناطق نردین، رضوان، کلاته‌اسد و محلۀ عمارت و شهرک امام(ره) شهر میامی آغاز شده و اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

 

حجت الاسلام موسوي با تأکید براینکه در راستای اجرای بهتر این طرح نیازمند مشارکت دستگاه های اجرایی شهرستان بویژه فرمانداری، اداره بهزیستی و کمیتۀ امداد نیز هستیم ادامه داد: در راستای این طرح کارگاه های آموزشی بویژه در زمینه مشاوره خانواده به صورت عمومی و خصوصی با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه  در سطح شهرستان برگزارگردید.

 

کد خبر 1034000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha