اتصال خط عریض راه آهن ایران به ترکمنستان/ تجارت ریلی سرعت می گیرد

اعتماد گفت: ساعتی قبل با انجام تعهدات کشور ترکمنستان خط عریض راه آهن ایران به ترکمنستان متصل شد.

«محسن اعتماد» به خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان گفت: از آذر 93 که پروژه راه آهن ایران-ترکمنستان-قزاقستان در اینچه برون افتتاح شد خط عریض متصل نشده بود و تنها خط نرمال برای تردد قطار در نظر گرفته شده بود.

 

مدیرکل راه آهن شمال شرق 2 ادامه داد: خط عریض به عنوان پل مرزی ریلی در مرز ایران و ترکمنستان به شمار می رفت که نزدیک به چهار میلیون و 500 هزار دلار هزینه در برداشت که سهم ایران برای اجرای این پروژه دو میلیون و 250 هزار دلار بود.

 

اعتماد بیان کرد: این پل ریلی ساخته شده بود ولی اتصال آن به دلیل مشکلات مالی بین دو کشور برقرار نبود و خدا رو شکر مشکلات مالی بین دو کشور برطرف شود و نصب خط امروز توسط کشور ترکمنستان انجام شد.

 

وی گفت: این پروژه مزایای زیادی دارد و قیمت تمام شده صادرات را کاهش می دهد.

 

مدیرکل راه آهن شمال شرق 2 بیان کرد: به ازای هر واگن 180 فرانک هزینه تغییر بوژی و تعویض  محور به استاندار ریلی ایران در خاک کشور ترکمنستان انجام می شد ولی امروز واگن وارد خاک ایران می شود و از طریق خط نرمال به مقاصدی که می خواهیم ارسال می شوند.

 

اعتماد بیان کرد: این اقدام برای ساماندهی بار و توسعه حمل و بار بسیار مهم بود و مورد استقبال سرمایه گذاران استان نیز قرار گرفته است.

 

وی گفت: اقبال سرمایه گذاری با این اقدام افزایش می یابد و  امیدواریم در اینچه برون کارهای زیربنایی توسعه پیدا کند و اتصال این خط عریض مهمترین زیرساخت بود که امروز رقم خورد.

کد خبر 1034019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha