دژ تاریخی روستای قلعه گردن تبدیل به اکو موزه می شود

هادی پور از تبدیل دژ تاریخی روستای قلعه گردن به اکو موزه خبرداد و گفت: ایجاد این اکو موزه با توجه به پتانسیل موجود در روستا و حضور گردشگران منجر به ایجاد اشتغال و اقتصاد پایدار روستایی می شود.

«منصور هادی پور» با اشاره به بازدید میدانی معاون مدیرکل میراث فرهنگی استان و جمعی از مدیران شهرستانی از روستای قلعه گردن بخش رحیم آباد به خبرنگار شبستان گفت: در این بازدید شرح عملیات اجرایی برای این محوطه مشخص شد.

 

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رودسر با اشاره به ساماندهی و برداشت خاک های انباشت شده پله دسترسی به گور سه هزار ساله پایین دست قلعه در مجاورت رودخانه کوشکوه افزود: گیاه زدایی داخل و اطراف گور کاوش شده، گیاه زدایی محدوده قلعه ایمن سازی دیواره های قلعه منتهی به دره، سکوگذاری و احداث نشیمن گاه های سنگی از سوی دهیاری روستا و شورای بخش با حمایت و مساعدت بخشداری رحیم آباد و با نظارت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان در دستور کار قرار گرفت.

 

وی از تبدیل این محوطه باستانی به اکو موزه پس از انجام عملیات اجرایی مذکور و صدور مجوزات لازم از سوی اداره کل موزه های وزارتخانه میراث‌ فرهنگی خبر داد و اعلام کرد: ایجاد این اکو موزه و پتانسیل موجود در روستا، تبدیل خانه های قدیمی به اقامتگاه بومگردی و حضور گردشگران منجر به ایجاد اشتغال و اقتصاد پایدار روستایی می شود.


هادی پور در پایان تاکید کرد: با مساعدت و پیگیری های مسئولان استانی و شهرستانی و نماینده مردم رودسر در مجلس قدم‌های ماندگاری در حوزه‌های میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منطقه رحیم آباد در توسعه گردشگری، سرمایه گذاری و جذب و ماندگاری گردشگری برداشته شده است.

کد خبر 1034033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha