توصیه های انتخاباتی استاندار کرمان

استاندار کرمان گفت: همه ما یک هدف داریم و آن برگزاری انتخابات قانونمند، سالم، شفاف، امنیت بخش و با مشارکت بالا است بنابراین تأکید می کنم در اجرای قوانین سلیقه ای عمل نکنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، علی زینی وند پنجشنبه (14 اسفند) در ستاد انتخابات استان با بیان اینکه در بحث امنیت روزهای منتهی به انتخابات دستورالعمل ها دقیق تر اعلام می شود، گفت: قاعدتاً وقتی جایی نیروی انتظامی با کمبود نیرو روبرو شود از ظرفیت سپاه، بسیج و ارتش برای کمک به آن ها استفاده می کنیم.

 

 

 

استاندار کرمان در خصوص مسئله تکمیل حفاظت از زیرساخت های فناوری در استان، با اشاره به اینکه فرآیند انتخابات الکترونیکی است و کیفیت آن بستگی به دستگاه احراز هویت، زیرساخت ها و ارتباطات دارد؛ اظهار کرد:  باید مسئولین مربوطه پیگیر مانورهایی که گذاشته می شود، باشند و اگر مشکلاتی در زمان برگزاری مانور انتخابات وجود دارد فوری به بنده گزارش کنید و در حوزه آموزش نیروها و مسئول فناوری شعب حساسیت ویژه داشته باشید و همه نیروها باید در مانورها شرکت کنند و اگر در شهری کوتاهی انجام شد، فوری به بنده گزارش دهید.

 

 

زینی وند به استفاده از تجربیات انتخابات گذشته توصیه و اظهار کرد: تأکید اول ما است که به صورت جدی حتماً بحث فناوری را جدی بگیرید و در حوزه بحث هیئت های اجرایی فعلاً براساس قوانین موجود اقدام شود و اگر دستورالعمل جدیدی ابلاغ شد تغییرات را ایجاد کنند.

 

 

وی با بیان اینکه تجربه نشان داده که اختلاف در شهرها بهتر حل می شود و آوردن اختلافات به مرکز استان مشکلات را ممکن است بیشتر کند، خاطرنشان کرد: همه ما یک هدف داریم و آن برگزاری انتخابات قانونمند، سالم، شفاف، امنیت بخش و با مشارکت بالا است بنابراین تأکید می کنم که در اجرای قوانین سلیقه ای عمل نکنید.

 

 

 

استاندار کرمان با تأکید بر لزوم انتخاب معتمدین از میان اقشار مختلف انتخاب و عدم توجه به گرایش سیاسی افراد در این زمینه؛ تصریح کرد: هیئت های نظارت هم با این دیدگاه همکاری می کنند و امیدوارم که تشکیل هیچ هیئت اجرایی به مرکز استان موکول نشود.

 

 

 

وی بیان کرد: آنچه که تأکید می کنم این است که فرمانداران و بخشداران در روستاها شرایط ثبت نام کسانی که واجد شرایط هستند را فراهم کنند زیرا در گذشته در بعضی از روستاهای کشور اشتیاق و انگیزه ای برای ثبت نام وجود نداشت و یا تعداد داوطلبین به حد نصاب نرسید بنابراین بدون اینکه تأکیدی شود که چه کسی ثبت نام کند یا نکند، شرایطی فراهم کنید که مردم روستاها را برای شرکت در انتخابات و کاندیدا شدن تشویق کنید تا شاهد تشکیل شورای همه روستاها باشیم.

 

 

زینی وند افزود: امیدواریم بتوانیم در شأن و تراز نظام جمهوری اسلامی و با یک مشارکت بالا انتخابات را برگزار کنیم که هدف اصلی و بسیار مهم در انتخابات، مشارکت است و همه فرمانداران و بخشداران و ما موظف هستیم که مجری مُرّ قانون باشیم و هیچ ارتباطی به ما ندارد که در ریاست جمهوری یا شوراهای شهر و روستا چه کسی کاندیدا می شود و ما فقط مجری قانون هستیم و کاملاً بی طرفانه رفتار خواهیم کرد.

 

 

وی ادامه داد: وظیفه ما برگزاری انتخابات قانونی است و به همین شیوه هم پیش خواهیم رفت و همه دستگاه های دولتی و نهادها وظیفه دارند که براساس قانون انتخابات همه امکانات خود را در اختیار ستاد انتخابات قرار دهند و نباید هیچ دخالت و یا جانب داری از کاندیداها انجام دهند.

 

 

استاندار کرمان اظهار کرد: مدیران و کارمندان در وقت مرخصی و یا بیکاری خود می توانند تبلیغات انتخاباتی از فرد خاصی داشته باشند اما فرمانداران و بخشداران حتی در زمان مرخصی و اوقات فراغت خود حق دخالت، تبلیغ و یا تأیید هیچ یک از کاندیدا را ندارند.

 

 

وی با یادآوری این مطلب که ما باید فقط بسترساز انتخابات سالم باشیم و هیچ ربطی به ما ندارد که چه کسی کاندیدا می شود؛ تصریح کرد: ما مجری انتخابات هستیم فرمانداران باید مقتدرانه و بی طرفانه رفتار کنند.

کد خبر 1034056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha