از توزیع بسته‌های معیشتی تا اجرای فعالیت‌های فرهنگی/ کانون فاطمیه(س) تولمشهر کانونی فعال در همه عرصه‌ها

کانون فرهنگی هنری فاطمیه(س) مسجد جامع تولمشهر یک کانون فعال در همه عرصه‌ها در سطح استان گیلان محسوب می‌شود.

خبرگزاری شبستان_صومعه‌سرا، مائده فلاحتکارضیابری: کانون‌های فرهنگی هنری از ۲۶ سال پیش و پس از هشدارهای مکرر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در رابطه با تهاجم و شبیخون فرهنگی طی مصوبه شماره ۳۰۲شورای عالی انقلاب فرهنگی و به منظور احیاء کارکردهای متنوع مساجد در دل خانه‌های امن الهی سر برآوردند.

 

طی سال‌های اخیر فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با سازمان‌دهی خوبی که ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد داشته، رونق بیشتری گرفته و سبب جذب قشر جوان به این کانون اصلی اسلامی شده است.

 

مسجد جامع تولمشهر از مساجد مهم و فعال شهر محسوب می‌شود که پایگاه مذهبی و اجتماعی مردم آن منطقه است، اگرچه ویروس کرونا همه کارها را مختل کرده است اما متولیان کانون فرهنگی هنری فاطمیه(س) تولمشهر کار خود را تعطیل نکرده و مستمر پیگیر برنامه‌ها هستند.

 

این کانون با داشتن ۹۶۵نفر عضو که اکثر آنها فعال هستند توانسته رتبه دوم استان در رویداد ملی فهما «ایران قوی» را کسب کند و جزء کانون‌های برتر در سطح کشور محسوب شود.

 

همچنین این کانون با ظرفیت عظیم مردمی و با فعالیت‌های متعدد خود تاثیر بسزایی در مقابله و پیشگیری از کرونا داشته و در رزمایش همدلی و کمک‌های مومنانه خوش درخشیده است. برای اینکه بیشتر با این کانون و برنامه‌های آن آشنا شویم با مدیر کانون فاطمیه(س) مسجد جامع تولمشهر به گفت‌وگو و مصاحبه پرداخته‌ایم.

 

 

«سیدعباس طبایی» با بیان اینکه در دنیای امروز و با وجود هجمه‌ها و شبهات فراوان دشمن، نقش مساجد در تعلیم آموزه‌های دینی باید پررنگ‌تر از قبل باشد اظهار کرد: مساجد با داشتن یک فضای معنوی و جذاب می‌توانند برای آموزش مسائل و آموزه‌های دینی به جوانان عملکرد بسیار مفیدی داشته باشد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه(س) مسجد جامع تولمشهر افزود: در این راستا کانون فاطمیه مسجد جامع تولم شهر با برگزاری حلقه‌های تربیتی به صورت هفتگی و برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآن و احکام و همچنین برگزاری بازی‌ها و مسابقات ورزشی در فضای مسجد توانسته با جذب جوانان و نوجوانان آنها را در حد توان با مسائل عقیدتی و معنوی و انقلابی آشنا کند.

 

وی با بیان اینکه در زمینه دستگیری از نیازمندان خصوصاً در ایام کرونا بعد از بیانات مقام معظم رهبری شور و جنبش بسیار خوبی در جامعه به وجود آمد گفت: در این راستا در همان روزهای ابتدایی شیوع بیماری، کانون فاطمیه با همکاری پایگاه و حوزه بسیج و مرکز نیکوکاری مسجد و با کمک خیرین در قالب گروه‌های جهادی به کمک نیازمندان شهر شتافت و توانست چندین مرحله طرح مواسات و کمکهای مومنانه را انجام دهد، بدین گونه که مسجد پایگاهی برای جمع‌آوری و ارسال کمک‌های مردمی به نیازمندان شد.

 

طبایی تصریح کرد: همچنین کانون فاطمیه با اهدای بسته‌های بهداشتی نظیر ماسک و دستکش و بسته مواد غذایی پروتئینی و حتی کمک‌های نقدی به آسیب دیدگان کرونا توانست قدمهای مثبتی در این راه بردارد.

 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه(س) مسجد جامع تولمشهر با بیان اینکه چندین مرحله ضدعفونی کردن مسجد و معابر شهری توسط گروه جهادی کانون انجام گرفت خاطرنشان کرد: همکاری در طرح غربالگری ویروس کرونا و طرح شهید سلیمانی در سطح شهر از جمله افتخارات گروه جهادی کانون فاطمیه است.

 

وی با بیان اینکه مسجد می‌تواند به عنوان یک مرکز روشنگری و بصیرت افزایی برای جوانان و نوجوانان و مردم عمل کند اظهار کرد: روحانیون و افراد مذهبی و انقلابی نقش پررنگی در این راستا دارند و می‌توانند با برگزاری کلاسها و جلسات و حلقات پرسش و پاسخ قدمهای خوبی در این زمینه بردارند.

 

طبایی افزود: حلقه‌های تربیتی کانون به صورت هفتگی در مسجد برگزار می‌شود و جوانان و نوجوانان بعد از اقامه نمازعشا و اجرای طرح تلاوت نور، پیرامون یک موضوع تربیتی و اخلاقی و بعضاً سیاسی بحث و گفتگو می‌کنند و این جلسات تاثیر بسیار خوبی در بصیرت افزایی و ارتقای سطح آگاهی آنها داشته است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه(س) مسجد جامع تولمشهر گفت: توزیع غذای گرم و نان صلواتی، برگزاری مسابقات ورزشی برای سنین نوجوان و جوان و معاینه پزشکی رایگان با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از دیگر برنامه‌ها این کانون در طول سال بوده است.

 

 

وی تصریح کرد: افرادی که در کانون‌های مساجد فعالیت می کنند نقش مهمی برای جذب مخاطب نوجوان و جوان دارند و با برخورداری از اخلاق مناسب و با برنامه‌ریزی هدفمند بایستی به نیازهای جوانان پاسخ دهند.

 

طبایی با اشاره به اینکه کانون فاطمیه(س) دارای ۹۶۵نفر عضو است بیان کرد: توانسته‌ایم افزون بر ۱۶ هزار امتیاز در رقابت ملی فهما «ایران قوی» کسب کنیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه(س) مسجد جامع تولمشهر اظهار کرد: کانون فاطمیه تولمشهر صومعه‌سرا کانون برتر در این رویداد است که همراه با کانون معراج الصالحین اصفهان در رتبه بالای کشوری قرار گرفته است.

 

وی از تقدیر حجت‌الاسلام ارزانی مشاور وزیر و رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در تماس با کانون فاطمیه خبر داد و خاطرنشان کرد: رویداد ملی فهما بستری مناسب برای رقابت مطلوب بچه های مسجد است.

کد خبر 1034161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha