لزوم تشکیل کمیته دائمی برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در شیراز

امیری گفت: برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرستان شیراز به تشکیل کمیته دائمی نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدرضا امیری»، امروز (جمعه 15 اسفند) در بازدید میدانی از سکونتگاه های غیررسمی و همچنین روستاهای اطراف شهر شیراز گفت: برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرستان شیراز به تشکیل کمیته دائمی نیاز داریم.

فرماندار شهرستان شیراز افزود: لازم است تا این کمیته با مدیریت دفتر فنی استانداری و دبیری فرمانداری با حضور نمایندگانی از دادستانی، شهرداری، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و اوقاف و امور خیریه در شهرستان شیراز تشکیل شود و هر 14 روز یک بار برای بررسی مشکلات ساخت و سازهای غیر مجاز تشکیل جلسه بدهد.

وی اضافه کرد: به پرونده‌های ارسالی از سوی شهرداری، امور اراضی و راه و شهرسازی، از سوی کمیسیون ماده ۹۹ و همچنین محاکم قضایی رسیدگی و با متخلفین برخور قاع می شود.

«مصطفی بحرینی» نیز در این نشست گفت: وضعیت باغ شهری ها و تفکیک و ساخت و سازهای غیرمجاز زمین های زراعی با هدف تغییر کاربری نگران کننده است و سامان دهی مشاوران املاک غیرمجاز منطقه نیز ضرورت دارد.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز دادستان مرکز استان فارس افزود:  عدم واگذاری انشعابات باغ شهری های غیر مجاز و برخورد قضائی با مدیران متخلف در این حوزه در اولویت دستگاه قضایی قرار دارد و بنگاه های املاک غیرمجاز و متخلف، توسط اتحادیه مشاوران املاک پلمب خواهند شد.

«حیدر اسکندرپور»، شهردار شیراز نیز در این زمینه گفت: به دلیل وسعت بالای حریم شهر شیراز، کنترل ساخت ساز در این محدوده دشوار است اما تمامی دستگاه های مسئول باید در کنترل ساخت ساز و حفظ اراضی زراعی و باغات همکاری کنند.

«نوذر امامی»، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر شیراز نیز با ابراز نگرانی از وضعیت پیش آمده در حاشیه شهر شیراز و روستاهای اطراف بر ضرورت حمایت جدی و اختصاص امکانات کافی از سوی شهرداری و سایر دستگاه ها برای کنترل وضعیت موجود تاکید کرد.

خاطر نشان می شود، این بازدید میدانی از سکونتگاه های غیررسمی و همچنین روستاهای اطراف شهر شیراز با هدف بررسی وضعیت ساخت و سازهای غیر مجاز با حضور دادستان مرکز استان و معاونین، شهردار شیراز و معاونین، مدیر کل دفتر فنی استانداری، فرمانده منطقه انتظامی شیراز، فرمانده قرارگاه «احمد بن موسی (ع) سپاه شیراز» و جمعی از مدیران شهرستان و استان و دهیاران انجام شد.

کد خبر 1034195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha