۴۵۰ مددجو در نوبت دریافت جهیزیه هستند/با پرداخت ماهیانه حداقل ۱۰هزار تومان حامی ایتام شوید

حجت الاسلام عالیشاه گفت:در بخش جهیزیه نیز ۴۵۰ مددجوی تحت حمایت در نوبت دریافت جهیزیه قرار دارند، گفت:همه باید با همدلی و دست در دست هم مشکلات نیازمندان را مرتفع سازیم و لبخند رضایت را برچهره آنها بنشانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری، حجت الاسلام «بشیر عالیشاه» در پیش از خطبه نماز جمعه شهرستان قائمشهر اظهار کرد:در شهر ها و روستاهای استان شبکه های نیکوکاری عمومی در بخش مشارکت و هم شبکه های نیکوکاری تخصصی در تمام حوزه ها مانند فرهنگی، جهیزیه، خودکفایی و... راه اندازی شد.

مدیر کل کمیته امداد مازندران افزود: ایجاد مراکز نیکوکاری سبب تسهیل در امور خدمت رسانی بهتر به نیازمندان شده که منوط به مشارکت  خیران در این مقوله بوده و در واقع مراکز نیکوکاری کمک مردم به مردم است.

 

 وی با اشاره به پرداخت مستمری به مددجویان گفت: مددجویان یک نفره ۷۳ هزار تومان ،دونفره ۸۳ هزار تومان ، سه نفره ۹۸ هزار تومان ،چهارنفره ۱۱۳ هزار تومان، پنج نفره و پنج نفره به بالا با کمک دولت ۵۶۰ هزار تومان مستمری دریافت می کنند.

 

حجت الاسلام عالیشاه بیان کرد: ۲۸۰۰نفر از ایتام و هشت هزار فرزند طرح محسنین داریم که  ایتام تحت حمایت با  ۳۲هزار حامی ، سرانه ای که به حساب آنها (ایتام)واریز می شود ۳۰۰هزار تومان است و سرانه هر فرزند طرح محسنین ۲۰۰ الی ۲۵۰ هزار تومان است و باید زمینه ای فراهم کنیم که سرانه این خانواده ها بیشتر شود ،در تلاشیم  تا با کمک خیران ، سرانه هریک از ایتام را به ۷۰۰ هزار تومان برسانیم.

 

وی افزود :برای بیشتر شدن این سرانه کمیته امداد طرح «ایران مهربان» را ایجاد کرد تا در این طرح هر ایرانی با حداقل ماهیانه ۱۰هزار تومان یک حامی باشد و می توان از این ظرفیت، به نحو احسن برای ایتام تحت حمایت این نهاد، استفاده کرد.

 

حجت الاسلام عالیشاه گفت:در بخش جهیزیه نیز ۴۵۰ مددجوی تحت حمایت در نوبت دریافت جهیزیه قرار دارند و به یاری خدا با کمک خیران و استفاده از ظرفیت مراکز نیکوکاری کمک های شایانی در این بخش  شده است.

 

وی بیان کرد: در سه مرحله رزمایش جهیزیه به ۸۰۰ مددجو با سرانه ۱۵میلیون تومان ، جهیزیه داده شد و  از طریق تعاملی که با موسسه حضرت رقیه (س) برقرار شد و به منظور حفظ کرامت خانواده‌ها، اقلام جهیزیه‌ها شامل لوازم ضروری زندگی مانند یخچال، اجاق‌گاز، تلویزیون، سرویس آشپزخانه، بخاری، فرش و...مطابق با نظر نوعروسان از فروشگاه‌های معتبر بر اساس نیازشان تهیه‌شده است.

 

حجت الاسلام عالیشاه گفت: امسال برای اولین بار کلنگ ساخت هزار واحد مسکن مددجویی به زمین زده شد و ساخت واحد‌های مسکن آغاز شده است  و در بخش اهدا تبلت به دانش آموزان تحت حمایت هم، مازندران تنها استانی است  این نیاز  تمامی دانش آموزان مددجو را برطرف کرده است و در این بخش از ظرفیت خیران استفاده شد.

 

وی اظهار کرد:در بخش اشتغال امسال ۲۰۶میلیارد تومان تسهیلات  به مددجویان به منظور خودکفایی و توانمند سازی آنان پرداخت شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد مازندران تصریح کرد: ۷۱ درصد کمک های  کمیته امداد مردمی و ۲۹درصد آن کمک دولتی است و در تلاشیم تا هم افزایی لازم انجام شود‌.

 

وی بیان کرد:۸۵۰۰دانش آموز و ۱۶۰۰دانشجو و ۳۸۰۰بیمار صعب العلاج تحت حمایت کمیته امداد در استان قرار دارند و از خدمات این نهاد بهره مند هستند.


حجت الاسلام عالیشاه گفت:همه باید با همدلی و دست در دست هم  مشکلات نیازمندان را مرتفع سازیم و لبخند رضایت را برچهره آنها بنشانیم.

 

کد خبر 1034232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha