غرب مدیریت اذهان را با روش تکنولوژی به دست گرفته است

حجت الاسلام محمدیان با تاکید بر اینکه پشت سر هر تکنولوژی یک عقیده است گفت: این دنیای غرب خدا گریز با چرخه مدیریت ذهن، مدیریت اذهان به روش تکنولوژی را به دست خود گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «محمد محمدیان» در خطبه های نماز امروز (جمعه، ۱۵ اسفند) با دعوت از نمازگزاران به تقوای الهی، ایام مبارک ماه رجب و فرارسیدن مبعث حضرت رسول را تبریک گفت.

امام جمعه سنگر با اینکه دنیای غرب خدا گریز، شیطانی و وحشی را باید از خوبان و مستضعفان آن جدا کنید اظهار کرد: ولی به تعبیری این دنیای غرب و صهیونیست جهانی که نه مسیحیت و نه یهودی را می شناسند چرا که از همین یهودیت و مسیحیت که ما قائلیم که در تورات و انجیل آن دست برده اند و منحرف شد، از آن هم فاصله گرفته اند.

وی تصریح کرد: این دنیای غرب خدا گریز با چرخه مدیریت ذهن که حرف برای آن زیاد است، مدیریت اذهان به روش تکنولوژی را به دست خود گرفته است.

حجت الاسلام محمدیان با تاکید بر اینکه پشت سر هر تکنولوژی یک عقیده است افزود: صرف سرگرمی نمی آیند تا به صورت رایگان یک فیلم و کارتون برای فرزندان ما به سازند.

وی اظهار کرد: آنها تنها به دنبال انحطاط اخلاقی و معنوی جوامع هستند.

حجت الاسلام محمدیان اذعان کرد: وقتی یک جامعه منحل شد و از جهت فضیلت های اخلاقی، روحی و روانی به سمت ظلمات و تاریکی و به سمت هرزگی و ولنگاری رفت راحت تر این جامعه را می توانند مستعمره خود کنند و جوانان جامعه را به دست آورد.

وی گفت: از این رو راحت تر می‌توان از این قشر جوان نیروی کار بهره برداری کرد و راحت تر بر آنها حکمرانی و سلطنت کرد.

حجت الاسلام محمدیان با تاکید بر اینکه جوامع خیلی از آسیب هایی را که می خورند سر جهل است ادامه داد: هر چقدر در جوامع، خانواده و افکار خود از جهل دور شویم و جای جهل را آگاهی بگیرد آسیب و صدمه هم کمتر می بینیم.
 
وی با انتقاد به اینکه در خانواده ها سواد رسانه ای وجود ندارد و یا بسیار کم است، از برنامه های تلویزیونی که متناسب با سن کودکان و نوجوانان نیست انتقاد کرد و افزود: اینکه برنامه ای از رسانه ای پخش می شود باید مدیریت نگاه کردن و نگاه نکردن آن بر عهده خانواده ها باشد.

حجت الاسلام محمدیان ادامه داد: امروزه کسی که سواد خواندن و نوشتن داشته باشد را با سواد نمی دانند بلکه کسی را که سواد رسانه و فضای مجازی را بداند با سواد می شناسند.

وی به متصدیان فضای فرهنگی و مجازی با بودجه های کلان در کشور اشاره کرد و گفت: ما شورای فضای مجازی داریم، رییس جمهور، سران سه قوه و بسیاری از بزرگان در این زمینه تصمیم گیری می کنند و دیده شده بستر اینستاگرام و پیج ها و بعضی از شبکه های مجازی در ایام انتخابات را برای اینکه فلان رقیب را به زمین بزنند در همین داخل کشور می بندند.

حجت‌الاسلام محمدیان اضافه کرد: اما در بحث فرهنگی و اخلاقی، هر کسی، هر فاسد، مفسد و هرزه ای هر چه دلش می خواهد در این فضا می ریزد و کسی نیست که آن‌را مدیریت کند.

وی بیان کرد: تا می گوییم نظارت بر فضای مجازی عده ای که نان دنیا و قدرت خود را می خورند می نشینند و این انحطاط اخلاقی را که دارد دامن جامعه را می گیرد، فقط مشاهده می کنند در حالی که اینجا شیعه خانه امام زمان(عج) و امیرالمومنین(ع) است و اینها فرزندان شما هستند و نباید با این ها بر سر سیاست و قدرت معامله کنید.

حجت الاسلام محمدیان گفت: لذا باید دقت کرد و ببینیم کسی که برای تبلیغات خودش به جهت نامزدی ریاست جمهوری و... در این فضاها وارد می شود چگونه وارد میدان بدی شده و با این ولنگاری ها و ... به همه لطمه می زند.

وی به قضیه انتخابات چه ریاست جمهوری و چه شوراها اشاره کرد که عده ای چگونه و از چه راه هایی می آیند و در اجتماعات مردمی شرکت می کنند تا خودشان را تعرفه کنند، افزود: انتخابات عرصه مهمی است مثلا همین انتخابات سرنوشت ساز شهر و بخش سنگر قسمتی به مسئولین ولی بیشترش به خود مردم ارتباط دارد، مثلا اینکه چرا هنوز با این همه وسعت و جمعیت به شهرستان تبدیل نشده است.

خطیب نماز جمعه سنگر با تاکید بر اینکه ما به یک مدیریت انقلابی و یک انقلاب در مدیریت نیاز داریم اظهار کرد: یک بخش برای شهرستان شدن یکسری امکانات و زمینه هایی می خواهد که باید اول به آنها توجه شود.

حجت‌الاسلام محمدیان با توجه به‌ تلاش سه نماینده مجلس برای تبدیل بخش سنگر به شهرستان اظهار کرد: ما در بسیاری از قسمت ها عقب هستیم، برای مثال سال هاست که در تکمیل کمربندی سنگری مشکل داریم، ما هنوز ساختمان هایی مناسب برای کمیته امداد، تامین اجتماعی، راهنمایی و رانندگی و... نداریم، اینکه چرا مسکن مهر در سنگر ساخته نشده تا عده ای جوان نیازمند صاحب خانه شوند و در این میان چه کسانی معامله و مخالفت کرده اند، چرا عده ای برای سرمایه گذاری در اینجا تردید دارند و... باید به نتیجه برسیم.


وی در ادامه همچنین از هیات های نظارت برای تایید صلاحیت ها خواست در معرفی افراد به مردم سهل انگاری نکنند چرا که آینده  یک جامعه و یک قوم در گرو قلم آنهاست.

حجت‌الاسلام محمدیان  در پایان با گرامیداشت روز درخت و درختکاری گفت: باید قدر این منابع طبیعی که نعمت خدادادی در گیلان است را بیشتر دانست ولی متاسفانه چون قیمت زمین در این منطقه رشد پیدا کرده است افراد سودجو با تخریب جنگل ها به سودهای کلان می رسند و به بحث جنگل و مراتع خسارات جبران ناپذیری می زنند که باید جلوی این متعرضین را گرفت.

کد خبر 1034240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha