کاشت نهال و تقویت پوشش گیاهی باید بین مردم نهادینه شود

حسینی گفت: فرهنگ کاشت نهال و تقویت پوشش گیاهی بایستی بین مردم نهادینه شود زیرا موجب ذخیره آب‌های زیرزمینی و جلوگیری از بروز انواع فرسایش آبی و بادی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید ناصر حسینی»، امروز (جمعه 15 اسفند) در مراسم نمادین درختکاری در بلوار «جهاد کشاورزی» ارسنجان  گفت: فرهنگ کاشت نهال و تقویت پوشش گیاهی بایستی بین مردم نهادینه شود.

مدیر جهاد کشاورزی ارسنجان با تقدیر از اقدامات و عملکرد خوب منابع طبیعی در عرصه های منابع طبیعی و آبخیزداری ارسنجان افزود: درختکاری و کاشت نهال یکی از سنت‌های پسندیده‌ای است که در دین مبین اسلام به آن اشاره شده و از مهم‌ترین مزایای آن توسعه سطح سبز، جنگل‌ها و حفظ منابع آب و خاک است.

وی اضافه کرد: کاشت نهال و درخت در تصفیه هوا، تامین اکسیژن مصرفی، ذخیره آب‌های زیرزمینی و جلوگیری از بروز انواع فرسایش آبی و بادی از طریق افزایش پایداری خاک نقش بسیار مهمی دارد.

ناصری تاکید کرد: بدون حفاظت از منابع آب، خاک، پوشش گیاهی و بهره برداری بهینه از آنها، نمی‌توانیم به توسعه پایدار و تولید قابل اطمینان در صنعت کشاورزی برسیم.

وی تصریح کرد: باید حافظ خاک، آب و منابع طبیعی به عنوان ارکان اصلی تضمین امنیت غذایی و حیات تمام جانداران باشیم و فرهنگ کاشت نهال و تقویت پوشش گیاهی باید بین مردم نهادینه شود تا گامی مهم در صیانت و حفاظت این ثروت های ارزشمند باشد.

کد خبر 1034242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha