كانون های مساجد در عملیاتی كردن گام دوم انقلاب نقش حساسی دارند

حجت الاسلام کلات پور گفت: نسل جوان از مخاطبان اصلی كانون های فرهنگی هنری مساجد هستند و نقش آنها در عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب بسیار حساس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه،حجت الاسلام افشین کلات پور مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته کرمانشاه گفت: در سال  ۱۳۶۸ امام  با طلاب دیداری داشتندو نسبت به هجمه زدن به فرهنگ اسلامی توسط دشمنان هشدار دادند ، این موضوع آویزه گوش مسئولان ما شد و سال ۱۳۷۱ که بنا به دستور رهبر و مسئولان فرهنگی در ۱۸ اسفند ۷۱ کانون های فرهنگی هنری مساجد راه اندازی شدند.

 

وی با بیان اینکه در کل کشور قریب به ۳۵ هزار کانون وجود دارد، افزود: در حال حاضر۵۶۷ کانون با جمعیتی قریب به ۳۱ هزار نفر در استان مشغول به فعالیت هستند  که در ایام کرونا با توجه به تعطیلی فعالیت‌های خود را در بستر فضای مجازی انجام داده‌اند. 

 

حجت الاسلام کلات پور با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر جنگ فرهنگی دشمنان با نظام اسلامی، تصریح کرد: در دهه هفتاد رهبری بارها شبیخون فرهنگی را گوشزد کردند و فرمودند باید مردم ایران قوی بشود و این سخنان را سال ۹۸ هم تکرار کردند و تاکید کردند مردم ایران راهی جز قوی شدن ندارند. ایشان بارها فرمودند منظور از قوی شدن از لحاظ نیروی نظامی نیست، بلکه بُعد فرهنگی است .

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه اظهار کرد:در ایام کرونا که متاسفانه خیلی از مساجد تعطیل شد، کانون ها با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، با ۳ شبستان و ۱۲ رواق و ۴۰ برنامه برای هر استان آغاز به کار کردیم و اکنون با کمک انقلابیون در حال برنامه ریزی برای نسل جوان هستیم ،کسانی که انقلاب را و جنگ را ندیده اند و الان باید رایحه و بوی خوش انقلاب مشام آنان برسد.

 

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر فعالیت های فضای مجازی و بعد فرهنگی آن، گفت: ما شبکه ای را به اسم شبکه بچه های مسجد درست کرده ایم، که به کمک آن کسی که در دورترین روستای کشور قرار دارد می تواند با مرکز کانون ها ارتباط برقرار و ایده و طرح‌های خود را به مرکز برساند، امسال چندین هزار طرح و برنامه قرآنی و احکام و برنامه هایی که مربوط به انقلاب اسلامی را در فضای مجازی بارگذاری کردیم و نگذاشتیم فضای مجازی خالی از محتویات اسلامی باشد.

 

حجت الاسلام کلات پور با بیان اینکه اگر فرهنگ ما  مثل خیلی از کشورهای اسلام نما بود مطمین باشید دشمنان با ما کاری نداشتند، خاطر نشان کرد: نظام ما فریاد هیهات من الذله راسر داده است و در مقابل بیگانگان ایستاده است ، ما این نکته را در کانون های فرهنگی هنری مساجد دنبال می‌کنیم و فرهنگی که برخواسته از فرهنگ عاشورایی است و باعث اقتدار و قوی شدن ایران اسلامی می‌شود را ترویج می دهیم ‌. این موضوع یکی از شاخصه‌های مهم کانون های فرهنگی هنری مساجد است. 

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه با اشاره به نقش جوانان در جنگ فرهنگی ، تصریح کرد: یکی از افتخارات جمهوری اسلامی این است که جوانان این افسران جنگ نرم وارد میدان شده اند و توانسته اند خیلی از توطئه های دشمن را خنثی کنند . این یکی از افتخارات نسل امروز است که رهبری هم به آن افتخار می کنند.

وی با اشاره به اجرای برنامه سه شنبه های تکریم در کانون‌های مساجد ،گفت: ما در این ایام به منزل چندین هزار شهید در کل کشور و استان رفتیم و به آن عرض کردیم اگر فرزند شما نیست، فرزندان و خادمان شما در کانون های مساجد حضور دارند و به عنوان خادم شما در حال فعالیت هستند.

 

حجت الاسلام کلات پور با اشاره به برنامه‌های رواق نوآوری اظهار کرد: ما در رواق  نوآوری توانستیم هزاران برنامه  و ایده نوآورانه را خلق و ثبت کنیم که در تهران و مرکز از آنها حمایت شد.


 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه افزود: پیامبر وقتی وارد مدینه شدند ۳ روز ابتدای شهر متوقف شدند تا مسلمانان به آنها برسند و سپس دستور دادند که در مدینه مسجد بنا شود. بنابراین مسجد شیرازه و مرکز حکومت کشور اسلامی است باید به مساجد بیشتر بپردازیم و آنها را فعال تر کنیم تا بتوانیم ثمره آن را برداشت کنیم. 

 

وی در پایان گفت: مردم با خیال راحت  فرزندان خود را در کانون های فرهنگی و هنری مساجد ثبت نام کنید تادر محیط کاملا سالم و دینی با شور و نشاط به فعالیت های فرهنگی هنری مورد علاقه خود بپردازند. نسل های جدید سرمایه انقلاب هستند و یقین بدانید ضرر نخواهید کرد که فرزندان خود را دست خادمین مسجد بسپارید.

کد خبر 1034264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha