۴۰۰ هزار اصله نهال در عرصه های خراسان شمالی غرس شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: از پاییز امسال تاکنون ۴۰۰ هزار اصله نهال جنگلی در عرصه های استان غرس شده است.

«حسن وحید» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه از پاییز امسال تاکنون ۴۰۰ هزار اصله نهال جنگلی در عرصه های استان غرس شده است، اظهارداشت: در این مدت هزار و ۶۰۰ هکتار از عرصه های طبیعی استان نهال کاری شده است.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی افزود: تاکنون ۱۸ هزار و ۴۰۰ هکتار بیابان‌زدایی در استان انجام‌ شده که از این سطح، ۷۶۰ هکتار با کاشت نهال بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد از استان را جنگل‌ها و مراتع تشکیل داده است، گفت: یکی از دغدغه ها در استان فرسایش خاک است که با تقویت پوشش گیاهی و نیز با اجرای طرح های آبخیزداری، از فرسایش خاک جلوگیری می شود.

 


وحید اظهارداشت: طرح های آبخیزداری، تاکنون در بیش از یک میلیون و ۷۰ هزار هکتار از عرصه های استان مورد مطالعه قرار گرفته و در بیش از ۷۰۰ هزار هکتار اجرایی شده است.

 


وی حضور دام در مراتع و از بین رفتن پوشش گیاهی را از دغدغه های منابع طبیعی استان عنوان کرد و افزود: جمعیت دام استان زیاد است و حضور در مراتع بیش از دو برابر ظرفیت این عرصه ها است.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: باید تلاش کنیم تا حضور دام در مراتع کاهش یابد.

 


 

کد خبر 1034362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha