اگر تحریم ها را لغو کنند ما نیز به برجام بر می گردیم

جهانگیری با اشاره به پیش نیاز بازگشت به برجام گفت: تنها راه بازگشت به برجام، لغو تحریم ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « اسحاق جهانگیری» پیش از ظهر امروز در نشست اقتصاد مقاومتی در استان یزد با اشاره به توجه به اقتصاد مقاومتی در راستای مقابله با حربه های دشمنان گفت: هدف هایی که مقام معظم رهبری برای اقتصاد مقاومتی مطرح کردند نتایج بسیار خوبی را در مقابل تکانه های وارد شده از خارج به ثمر رساند.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دوره تحریم های جدید دوره استثنایی است که هنوز هم تمام نشده و آمریکایی ها هنوز تحریم های ضد بشری و ضد انسانی را ادامه می دهند.

وی بیان کرد: فعلا در جنگ اقتصادی هستیم که خیلی نمی توانیم آن را باز کنیم زیرا ممکن است دشمن از برخی مطالبآن برای رسیدن به اهداف خود استفاده کند.

جهانگیری گفت:  این دوره اقتصاد مقاومتی و اقدامات در این راستا نتایج خوبی داشت و بازدهی خوبی را برای ما داشت زیرا توانستیم از این اوضاع عبور کنیم.

وی بیان کرد: یکی از کارهای مهم ما در سال ۹۷ پس از خروج از برجام توسط آمریکا، گروه بندی کالاها، بررسی کالاهای ورودی، سیاست های بخش تجاری، کنترل تقاضای ارز بود که همین اقدامات باعث شد که به نوعی ما را در مقابل دشمنان مقاوم نگه دارد.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: یکی از سیاست های اقتصاد مقاومتی کم شدن اتکای به نفت بود که از همان ابتدا سیاست گذاری ها انجام شد.

وی بیان کرد: ایجاد ممنوعیت واردات، برنامه ریزی در جهت کاهش اتکا به بودجه نفت و ایستادگی در مقابل دشمنان مهمترین فواید اقتصاد مقاومتی بود .

جهانگیری گفت: مبارزه با فساد از فواید دیگر اقتصاد مقاومتی بود که از همان ابتدا پیشگیری شد و خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی بیان کرد: تا قبل از کرونا متوسط شغل ما بالای 500 هزار بوده است اما  متاسفانه به واسطع کرونا برخی از مشاغل را از دست داده ایم.

معاون رئیس جمهور گفت: روزهای پایان سختی ها و روزهای گشایش در حال آمدن است و مدیران کشور علاوه بر ادامه دادن سیاست ها برای مقابله با تحریم ها  به امید به کشور نیز توجه کنند و ما معتقدیم که اگر تحریم ها را لغو کنند ما نیز به برجام بر می گردیم و پیش نیاز آن نیز لغو تحریم ها است.

وی همچنین با اشاره به مواضع وزیر امور خارجه گفت: اعتبار موضع گیری وزیر خارجه را نباید مخدوش کرد و وی تنها کسی است که سیاست های رهبری و سیاست ها را اطلاعات کامل دارد و موضع وی موضع جمهوری اسلامی است.

وی همچنین در خصوص میوه شب عید گفت: میوه شب عید و کالاهای ایام عید خیلی مهم است و حداقل هر سال از شهریور ما دستورهای پی در پی به وزیر صمت داده می شود تا مردم دغدغه ای نداشته باشند و این روزها از همه مسئولان درخواست داریم که در این موضوع مردانه پای کار بیایند و نگذاریم در شب عید به مردم فشار آورده شود.

جهانگیری گفت: کرونا پدیده ای است که همه دنیا به آن درگیر است و سلامت مردم مساله اصلی و تبعات اقتصادی مساله بعدی آن است و فشار را نیز معتقد هستیم اما باید به مساله سلامت مردم اهمیت دهیم.

وی بیان کرد: دولت برای تامین واکسن خارجی مورد تایید وزارت بهداشت نیز تلاش می کند و سعی داریم تا واکسن های داخلی را نیز به بهره برداری برسانیم .

معاون اول رئیس جمهور گفت: ثبت جهانی یزد را باید جدی بگیریم زیرا مهمترین دستاورد میراثی کشور نیز این است که بیش از همه ایرانیان یزدی ها باید به آن افتخار کنند.

وی گفت: این که در کتابخانه مرکزی یزد بیان کردند دو طبقه را برای توجه به میراث فرهنگی تخریب کرده اند بسیار قابل تقدیر است زیرا به میراث فرهنگی توجه ویژه ای شده است و مسئولان نیز باید طرح های متناسب با آن را ایجاد کنند.

جهانگیری ادامه داد: مساله دوم استان آب است که خوشبختانه وزیر نیرو نیز به استان و کشور علاقمند هستند و ما فکر می کنیم یزدی ها درس های زیادی از سختی ها به ما داده اند که نمونه آن قنات زارچ است که امروز نیز ما باید به یزد آب برسانیم و خطوط مختلف انتقال آب را نیز انجام می دهیم.

وی افزود: جهتگیری صنعتی این استان نباید صنایع آب بر باشد زیرا به هر سختی این آب به استان انتقال داده می شود و اینجا باید صنعت دانش بنیان داشته باشند.

 

کد خبر 1034430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha