ضرورت راه اندازی کتابخانه های سیار روستایی در آران و بیدگل

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان اصفهان گفت: راه اندازی کتابخانه های سیار روستایی در راستای رعایت عدالت محوری و بهره مندی دانش آموزان روستاهای آران و بیدگل از فعالیت های کتاب محور به صورت رایگان ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در دیدار با فرماندار شهرستان آران و بیدگل گفت: راه اندازی کتابخانه های سیار روستایی در راستای رعایت عدالت محوری و بهره مندی دانش آموزان روستاهای آران و بیدگل از فعالیت های کتاب محور به صورت رایگان ضروری است.

 

دکتر سید محمد قمکاریان ، راه اندازی کتابخانه های سیار را نیازمند همکاری مسوولان محلی دانست و افزود: کتابخانه های سیار روستایی با خودروهای کتابرسان در همه روزهای هفته در مدارس روستایی حضور پیدا می کنند تا با فعالیت هایی چون قصه گویی، کاردستی، پخش فیلم، نقاشی،امانت کتاب و ... گامی در جهت رعایت عدالت اجتماعی برداشته شود.

 

فرماندار شهرستان آران و بیدگل هم در این دیدار گفت: برنامه دولت، حمایت حداکثری از برنامه‌های توسعه ‌ای کودکان و نوجوانان در راستای زمینه‌سازی برای پیشرفت روزافزون آنان در همه حوزه ‌هاست.

 

دکتر اسماعیل بایبوردی به نقش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آموزش های جمعی کودکان و نوجوانان اشاره کرد و افزود: این کانون ها در مسئولیت ‌پذیر بارآوردن کودکان از یک طرف و مشکل ‌شناس بارآوردن آنان با تشخیص راهکارهای حل مشکل از طرف دیگر، نقش مهمی دارند.

 

وی به نقش موثر کانون در فرهنگ سازی و رشد خلاقیت کودکان اشاره کرد و افزود: در دنیای امروز، برای موفقیت هر کشور باید بستر آموزش های مناسب فرهنگی برای کودکان آن سرزمین فراهم باشد و کانون پرورش فکری کودکان نقش مهمی در این راستا ایفا می کند.

 

در بخش دیگری از این نشست، نرگس شمسی مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آران و بیدگل گزارشی از فعالیت های کانون ارائه کرد.

 

بازدید از نمایشگاه هنرهای دستی بانوان کانون پرورش فکری کودکان، تقدیر از پرسنل مرکز از دیگر برنامه های سفر یک روزه مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان به شهرستان آران و بیدگل بود./

کد خبر 1034509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha