کانون های فرهنگی هنری مساجد برای جذب و نگهداشت جوانان در مسجد شکل گرفت

مسئول دبیرخانه شورای سیاستگذاری ستادملی فهما گفت: نهال کانون های مساجد ۲۸ سال قبل در لبیک به ندای حکیم انقلاب برای مقابله با تهاجم فرهنگی برای جذب، نگهداشت و رویش جوانان و نوجوانان در مسجد شکل گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حسین براتی، شنبه(۱۶ اسفند) در مراسم بزرگداشت ۱۸ اسفند؛ سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد تصریح کرد: نهال این کانون ها 28 سال قبل در لبیک به ندای حکیم انقلاب برای مقابله با تهاجم فرهنگی برای جذب، نگهداشت و رویش جوانان و نوجوانان در مسجد شکل گرفت.

 

 

مسئول دبیرخانه شورای سیاستگذاری ستادملی فهما؛ کانون های مساجد را ظرفیت گرانسنگی قلمداد کرد که مدیران این کانون ها خط فکری و رهبری و جهادی هر مسجد و از افسران مبارزه با تهاجم فرهنگی محسوب می شوند.

 

 

 

وی ادامه داد: عظمت با ارزشی مثل مسجد، عظمتی مقدس چون قرآن، عظمت فراموش نشدنی همچون شهادت و عظمت و معنویت گسترانیده شده ای همچون اهل بیت؛ چهار مقوله از محورهای فعالیت کانون های مساجد هستند که به اقتضای شرایط و فراخور ظرفیت های در اختیار از این 4 مقوله و مؤلفه های بی بدیل و بی نظیر به عنوان دستمایه فعالیت های خود استفاده می کنید.

 

 

براتی اظهار کرد: پیوند ناگسستنی ما با این چهار مؤلفه زمینه های بهتر و بیشتری برای فعالیت و جذب و نگهداشت نوجوانان فراهم می کند و حمایت بی مثابه و حمایت مشتاقانه و مخلصانه ادرات کل ارشاد از این ظرفیت های مردمی و مسجدی در جای جای این کشور در حال رشد و نمو است.

 

 

وی گفت: کانون های مساجد فانوس هایی است که در ظلمات دنیای امروز در مساجد روشن شدند و ادارات ارشاد و ستادهای کانون های مساجد طلایه دار روشنایی و نورانیت بخشی و مبارزه با ظلمت و تاریکی و نادانی هستند و به عنوان دو یار در کنار هم در طرح ایران قوی، فعالیت های فرهنگی را در سال 99 به منصه ظهور رساندند.

 

 

براتی با اشاره به تجلیل از گروه سرود برگزیده دومین جشنواره ملی سرود سردار آسمانی از خراسان رضوی در جوار مزار سردار دلها؛ بیان کرد: این گروه به بهانه سرود ارزش ها و مراوده با مسجد و تعظیم شعائر داشتند.

 

 

کد خبر 1034572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha