شرکت ۴۵۰ دانش آموز جهرمی در طرح «دادرس»

نسابه گفت: طرح «دادرس» با حضور ۴۵۰ دانش آموز مدارس شهرستان جهرم به صورت مجازی برگزار شد.

«رامین جعفرنژاد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: «دادرس» عنوان طرحی در جمعیت هلال احمر است که برگرفته از هدف این برنامه که «دانش آموز آماده در روزهای سخت» است، نامگذاری شده است.

 

رئیس جمعیت هلال احمر جهرم افزود: این طرح که نهمین دوره آن در این شهرستان جهرم برگزار شده، دانش آموزان را با فراگیری آموزش های امداد و کمک های اولیه برای روزهای سخت و بحرانی آماده می کند.

 

جعفرنژاد بیان کرد: در سال تحصیلی جاری 450 نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه اول در قالب طرح «دادرس» به یادگیری کمک های اولیه پرداختند که البته با توجه به شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی برگزار شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: حمل مصدوم، اطفاء حریق، اسکان اضطراری، حمایت حیاتی پایه، احیای قلبی و ریوی، پناه گیری و خروج نا ایمن، شکستگی و آتل بندی، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، خونریزی، پانسمان و بانداژ از سرفصل های آموزشی طرح «دادرس» بوده است.

 

رئیس جمعیت هلال احمر جهرم گفت: در این طرح که زیر نظر سازمان جوانان جمعیت هلال احمر برگزار می شود دانش آموزان توسط یک مربی که از دبیران خودشان انتخاب می شود، آموزش های لازم را می ‌آموزند.

 

جعفرنژاد عنوان کرد: پس از آموزش این موارد هر مدرسه ۲ گروه ۱۵ نفری به منظور مسابقه با مدارس دیگر به جمعیت هلال احمر معرفی می کند و در پایان دانش آموزان مسابقه داده و گروه برتر راهی مسابقات استانی می شود.

 

وی بیان کرد: طرح دادرس طی ماه های دی و بهمن به صورت مجازی برگزار و گروه های منتخب در شهرستان انتخاب و به مسابقات استانی و کشوری اعزام می شوند.

 

رئیس جمعیت هلال احمر جهرم اظهار کرد: هر ساله بین 10 تا 15 نفر به علت حوادث مدرسه ای در بیمارستان بستری می شوند که با فراگیری آموزش ها، دانش آموزان می توانند در کاهش آسیب ها نقش موثری ایفا کنند.

 

وی پایبندی به اصول صلیب سرخ را ضروری دانست و افزود: باید به اصول هفتگانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر از جمله استقلال، یکپارچگی، بی طرفی، بی غرضی و یگانگی پایبند باشیم.

کد خبر 1034582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha