رسالت اصلی سازمان کمک و ارتقاء سطح فردی فرهنگ شهروندی مردم است

عبدالمالکی ، گفت: رسالت اصلی این سازمان کمک و ارتقاء سطح فردی فرهنگ شهروندی مردم است ، و تمرکز اصلی فعالیت های ما روی سنین پایه برای آموزش‌های شهروندی است ،چرا که اگر نوجوانان آموزش ببینند نتیجه آن بهبود رفتار بزرگسالان و نسل های بعد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، امروز (۱۶ اسفند) مهدی عبدالمالکی رئیس سازمان فرهنگی ، اجتماعیو ورزشی شهرداری کرمانشاه در نشست خبری با معرفی کارکردهای سازمان در حوزه فرهنگی شهر گفت:  این سازمان با همکاری آموزش و پرورش  سه طرح با عنوان شهریاران فرهنگ که در آن ۹ انجمن از دانش‌آموزان مستعد ایجادو ۹۵۰ نفر در این طرح فعالیت دارند، و هر دانش آموز با استعداد در هر زمینه ای مورد حمایت سازمان قرار می گیرد و ضمن پرورش استعدادها، مفاهیم حوزه آموزش شهروندی به آنها انتقال داده می شود.


وی افزود: طرح دوم ساخت عروسک شمامه، که یک شخصیت نمایشی است و با زبان نمایش ، باعث علاقمند کردن کودکان و نوجوانان به مفاهیم شهروندی می‌شود. این عروسک یک شخصیت مکمل به نام شیرین دارد که رفتارهای زشت او را اصلاح می‌کند.

 

عبدالمالکی ، طرح سوم این سازمان را جشنواره بزرگ شهروندان کوچک کرمانشاهی عنوان کرد و  خاطر نشان کرد: این جشنواره در شش فصل با موضوعات انشا، نقاشی، ساخت کاردستی با وسایل دور ریز و ایجاد فضای سبز خانگی در موضوعات مختلف فرهنگ شهروندی مثل حقوق شهروندی ،توجه به حوزه زباله و بازیافت و موضوعات دیگر برای دانش آموزان پایه اول تا ششم ابتدایی برگزار می‌شود وبه دنبال این طرح در یک ماه گذشته بالغ بر ۱۳۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیدکه این جشنواره تا ۱۵ اردیبهشت سال آینده تمدید شد.

 

رئیس سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه با اشاره به بخش دوم فعالیت های سازمان را ارتقاء حس تعلق خاطر شهروندان نسبت به شهر دانست و اظهار کرد: در راستای این مهم اقداماتی از جمله برجسته سازی زیبایی ها و خوبی های شهر برای شهروندان انجام شده است و همچنین نوعی تقویم برای معرفی مفاخر و سرمایه های انسانی در شهر کرمانشاه گردآوری شده است که در آن هر روز از سال به نام یکی از مفاخر و یا سرمایه های مکانی و تاریخی و همچنین سرمایه های ناملموس ثبت شده است. 

 

وی  گفت : در راستای تجلیل از مفاخر کرمانشاه ۱۱ برنامه برای ۱۱ نفر از بزرگان شهر ، مثل استاد کزازی، یارمحمدخان کرمانشاهی و آیت الله نجومی و نیز دیگر بزرگان برگزار وآخرین آنها که در روزهای آتی و یا در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود مربوط به یکی از مفاخر کرمانشاهی دفاع مقدس به نام امیر سرفراز برات پور می باشد ایشان طراح و مجری عملیات اچ۳ بودند و یادمان این امیر  به همراه دیگر افتخارآفرینان نیروی هوایی در همان روز رونمایی می‌شود.


 

عبدالمالکی بااشاره به فعالیت‌های این سازمان تصریح کرد: یکی از اقداماتی که سازمان در عرصه بصری انجام داده،تهیه پلاک های افتخار در ۹ عنوان برای نصب بر سر خانه های مفاخر و بزرگان کرمانشاهی می باشد. این عنوان ها شامل : خانه مفاخر ،خانه شهید ،خانه عالم، خانه حسینی، خانه فاطمی ،خانه قهرمان ،خانه نور ،خانه قرآنی و خانه جوانمرد می باشد. 

 

وی افزود: نامگذاری معابر شهر به نام بزرگان، زمینه‌سازی ایجاد پارک مشاهیر در زیبا پارک کرمانشاه، ایجاد بنیان جوانمردان با همکاری بنیاد ایران شناسی برای معرفی جوانمردان ، از دیگر فعالیت های سازمان بوده است .‌

 

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه ، با معرفی کرمانشاه به عنوان یک شهر با ظرفیت بالای جذب گردشگر و توریست، ابرازکرد:یکی از اتفاقاتی که در حوزه گردشگری امسال رخ داد ،پیوستن کرمانشاه به شبکه شهرهای خلاق یونسکو در سال جاری میلادی بوده است و شهر کرمانشاه در صورت گرفتن برند شهر خلاق خوراک ،همراه با همدان که شهر صنایع دستی میباشد، یک منطقه گردشگری منحصر به فرد برای جذب توریست بین المللی ایجاد خواهد کرد. این موضوع از لحاظ اقتصادی برای غرب کشور اتفاقی بزرگ خواهد بود چرا که ورود یک گردشگر باعث ایجاد ۱۱ شغل جدید و رونق گردش اقتصادی خواهد بود.


عبدالمالکی اظهار کرد:در سال ۹۹ رویداد عکاسی کرمانشاه برگزار و ۹۹ اثر از بلوار طاق بستان در سازمان یونسکو ثبت شدو همچنین مقدمات ثبت جهانی بلوار طاق بستان در حال انجام است.

 

وی با اشاره به اینکه این سازمان به عرصه کارآفرینی شهری ورود کرده است ، گفت: این سازمان در جهت توانمندسازی مناطق حاشیه شهری ،سرای کارآفرینی در منطقه دولت آباد را ایجاد کرده است، که به علت کرونا چهار ماه فعالیتی نداشت اما از ۱۵ روز قبل آموزش‌ها شروع و خروجی آن در نوروز در قالب یک نمایشگاه در دولت آباد برگزار خواهد شد و اولین فارغ التحصیلان مرکز توانمندسازی بانوان دولت آباد برای نوروز ۱۴۰۰ نمایشگاهی از کارهای دستی خود را برپا خواهند کرد.

 

عبدالمالکی با اشاره به فعالیت های سازمان در زمینه زیرساخت های شرح شهری  خاطر نشان کرد: سال ۹۸ ،فرهنگسرای خانواده ایجاد شد که فعالیت های آن هم اکنون به صورت مجازی در حال انجام  است‌ همچنین در بهار ۱۴۰۰ فرهنگسرای تخصصی کودکان و نوجوانان در پارک معلم با ایجاد فضای جذاب برای کودکان و جوانان افتتاح خواهد شد،این اقدام در راستای  شکل‌گیری برند شهر دوستدار کودک با همکاری معاونت شهرسازی کرمانشاه انجام شده است همچنین مرکز اسناد و مطالعات تاریخی شهر هم ایجاد شده است.

 

وی در پایان بااشاره به برنامه های تهیه شده برای سال آینده این سازمان گفت :سال آینده، سال توسعه فضاهای ورزش همگانی در شهر است ،احیای پیست های دوچرخه سواری و ایجاد پیست های جدید، افتتاح پارک بانوان کرمانشاه،در همین راستا انجام خواهد شدو اداره قرآنی در زیرمجموعه اداره مذهبی راه اندازی کردیم که خروجی آن در سطح شهر قابل مشاهده خواهد بود ، ایجاد و احیای خانه گرافیک ،خانه سرود و موسیقی و خانه تشکل ها هم در سال ۱۴۰۰ و همچنین در سال آینده تمام مناطق شهرداری حوزه فرهنگی خواهند داشت ، که باعث وحدت در کارهای فرهنگی خواهد شد. چاپ قصه های شیرین کرمانشاهی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نقاشی دیوارهای کرمانشاهی توسط نقاشی‌های کودکانی که مقام آورده اند هم از دیگر فعالیت ها خواهد بود.

کد خبر 1034621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha