حوزه سرزمینی  خراسان جنوبی از حریق مرزی، آسیبی ندیده است

استاندار خراسان جنوبی گفت: حوزه سرزمینی استان، از حریق مرز افغانستان، خسارت و آسیبی ندیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حمید ملانوری» عصر امروز (۱۶ اسفند) در گفتگو با رسانه های گروهی در حاشیه بازدید از مرز در پی آتش سوزی در گمرک ابونصر فراهی افغانستان در همجواری گمرک ماهیرود، اظهار کرد: حریق در ساعت ۱۰ و نیم صبح اتفاق افتاده که به دلیل حجم بالای مخازن سوخت موجود در منطقه، حجم آتش زیاد بود و کم کم رو به فزونی رفت.

 

استاندار خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به اینکه حوزه سرزمینی استان، از حریق مرز افغانستان، خسارت و آسیبی ندیده است، گفت: تجهیزات، امکانات و تأسیسات ما در مرز ماهیرود، با محل بروز حادثه فاصله دارد.

 

وی بیان کرد: با مدیریتی که در جداسازی خودروها، خلوت کردن مجموعه و کنترل تجهیزات صورت گرفت، خوشبختانه خسارتی به تجهیزات، افراد و خودروهای موجود در حوزه استان ما وارد نشده است.

 

ملانوری به تقاضای کمک والیان فراه و هرات اشاره کرد و گفت: بعد از تقاضای کمک والیان فراه و هرات، بلافاصله نیروهای کمکی برای مهار حریق، به منطقه اعزام شدند.

 

استاندار خراسان جنوبی افزود: تاکنون ۱۰ خودروی آتش نشانی از مرکز و شهرهای همجوار به همراه چندین دستگاه ماشین آلات عمرانی و تانکر حمل آب به منطقه اعزام شدند.

 

به گفته وی؛ اعزام مدیریت بحران و جمعی از دستگاه های عمرانی و اقتصادی به منطقه از دیگر اقدامات انجام شده است.

 

ملانوری از ادامه داشتن عملیات اطفای حریق گفت و  تأکید کرد: عمده کار اطفای حریق و مدیریت آتش، توسط همکاران ما انجام می شود.

 

وی در پایان بیان کرد: حجم آتش بالاست اما امیدواریم بتوانیم آن را به سرعت مهار کنیم و خسارت انسانی و تلفاتی نداشته باشیم.

کد خبر 1034622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha