بستری ۱۵۰ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های مازندران

موسوی از بستری ۱۵۰ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های مازندران خبر داد.

«سیدعباس موسوی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرستان ساری، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۷۹ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل در سطح استان بستری شدند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: در همین مدت تعداد ۵۸ نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

 

وی افزود: هم اکنون ۶۲۷ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۱۵۰ نفر با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: بروز بیماری کووید۱۹ آزمونی برای سیستم های کشور به ویژه حوزه سلامت فرصتی مهیا کرد تا توانایی خود را در برابر بحران ها بسنجند و با ارتقاء تجهیزات و توانمندسازی و تقویت نیروی انسانی خود در مقابل این بحران تاب اوری داشته و وظایف سازمانی را در خدمت به جامعه به نحو عالی انجام دهند.

 

موسوی با اشاره به پویش همگانی سلامت، بر ارائه عادلانه خدمات حوزه سلامت برای همه اقشار جامعه تاکید کرد و خواستار ایجاد پویشی در حوزه مقابله با کرونا با مشارکت همه افراد جامعه شد.

 

وی استفاده از ماسک ، رعایت فاصله اجتماعی و نیز تهویه مناسب مکان‌های در بسته را مهمترین توصیه‌های خود به مردم عنوان کرد و گفت: محدودیت‌های تردد و فعالیت مشاغل مانند گذشته اعم از نارنجی و زرد به قوت خود باقی است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: فرمانداران ، نظارت هایشان بر رعایت پروتکل ها و اجرای درست محدودیت ها را افزایش دهند و با هرگونه رفتار عادی انگارانه کرونایی بر اساس قانون برخورد کنند.

 

 

کد خبر 1034705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha