تلاش بچه‌های مسجدی سنندج برای حمایت از خانواده‌های نیازمند

مدیرکانون فرهنگی هنری مسجد اسراء شهرستان سنندج از تلاش بچه‌های مسجدی برای حمایت از خانواده‌های نیازمند و کودکان بی‌بضاعت خبر داد.

دلبر ساعدی مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد اسراء شهرستان سنندج امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان با گرامیداشت ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اظهار کرد: یکی از اقدامات کانون فرهنگی اسراء حمایت از خانواده‌های نیازمند و کمک به کودکان بی‌بضاعت است که در این راستا از ظرفیت بچه‌های مسجدی و همراهی خیرین استفاده می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه تعدادی از اعضای کانون فرهنگی هنری اسراء سنندج را بچه‌های بی‌سرپرست، بدسرپرست و یا سرپرست بیمار تشکیل می‌دهد، افزود: در آستانه عیدنوروز، برای تامین نیازهای اساسی این بچه‌ها از جمله لباس و کفش نیازمند همراهی خیرین هستیم تا با مشارکت افراد نیک‌اندیش زمینه تامین نیازهای اساسی این افراد فراهم شود.

 

وی خاطر نشان کرد: باتوجه به قرار گرفتن کانون فرهنگی اسراء در مسجد حضرت حمزه سیدالشهدای واقع در محله تقتقان از محلات حاشیه شهر سنندج، بسیاری از خانواده‌هایی که در برنامه‌های فرهنگی و دینی این کانون شرکت دارند، به دلیل عدم توان مالی، نیازمند حمایت هستند و انتظار می‌رود مسوولان و خیرین این کانون فرهنگی را در راستای تامین بسته‌های معیشتی و نیازهای اساسی این خانواده‌ها یاری کند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری اسراء شهرستان سنندج اضافه کرد: در آستانه سالگرد تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز تعدادی بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد و امیدواریم با همراهی خیربن زمینه حمایت از خانواده‌های نیازمند و آسیب‌پذیر دیگر در این محله حاشیه‌نشین فراهم شود.

 

ساعدی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ نفر عضو این کانون فرهنگی هنری هستند، افزود: اعضای این کانون در محدوده سنی ۷ تا ۴۰ سال قرار دارند که از کلاس‌های آموزشی قرآن کریم این کانون بهره می‌برند.

 

وی برگزاری کلاس‌های مجازی آموزش قرآن کریم توسط این کانون را از برنامه‌های امسال کانون دانست و گفت: علیرغم شیوع کرونا و تعطیلی کلاس‌های حضوری کانون اما با استفاده از ظرفیت فضای مجازی این کلاس‌ها همچنان برگزار شد.

 

وی اضافه کرد: به دلیل نیاز به استفاده از تبلت و گوشی هوشمند برای شرکت در کلاس‌های آموزشی تعدادی از اعضای کانون به دلیل نداشتن امکانات هوشمند امکان حضور در کلاس مجازی را ندارند و نیاز است خیرین در این راستا نیز اعضای کانون را حمایت کنند.

کد خبر 1034721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha