ضرورت بهره‌برداری از ظرفیت گردشگری آبی خوزستان

نیکو گردشگری آبی را یکی از ظرفیت‌های مهم خوزستان دانست و گفت: استفاده از این ظرفیت نیاز به طرحی جامع دارد تا بتوانیم حداکثر بهره‌برداری را از آن داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «مهرداد نیکو» امروز (یکشنبه 17 اسفند) در پایان نشست شورای برنامه‌ریزی خوزستان، با اشاره به بحث گردشگری آبی در استان اظهار کرد: گردشگری آبی یکی از ظرفیت‌های مهم خوزستان است که شاید چنین ظرفیتی را در هیچ استانی با این سطح شاهد نباشیم.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با بیان اینکه استان خوزستان دارای پنج رودخانه بزرگ و تعداد زیادی سد است و این یک ظرفیت عظیم برای ما محسوب می‌شود افزود: استفاده از این ظرفیت نیاز به طرحی جامع دارد تا بتوانیم حداکثر بهره‌برداری را از آن داشته باشیم.

 

وی اضافه کرد: خوشبختانه طی سه سال گذشته یک کار مطالعاتی جامع در این زمینه انجام شده و سازمان آب و برق نیز قراردادی را منعقد کرده بود و نتایج این طرح در هشت مسیر مشخص شد که کلیات آن امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان به تصویب رسید.

 

نیکو تصریح کرد: برای اینکه مباحث فنی کار با مقیاس کوچک‌تر انجام شود و اینکه چه زیرساخت‌ها و مجوزهایی نیاز دارد این پروژه به کارگروه زیربنایی ارجاع داده شد تا مباحث با مقیاس کوچک‌تر  به تصویب برسد و نقشه راهی برای توسعه گردشگری آبی باشد.

 

وی همچنین به موضوع فاضلاب استان اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اهمیت این موضوع و اینکه باید هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد تصمیم بر این شد که جلسه آینده با حضور رئیس سازمان آب و فاضلاب استان برگزار تا توضیحات جامع‌تری در این خصوص ارائه شود.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان یاد آور شد: دستور کار سوم نیز درخصوص پنج طرح توسعه‌ای در حریم شهرها بود که بنا بود پس از تصویب در کارگروه زیربنایی، به تصویب شورای برنامه‌ریزی استان برسد که این امر انجام شد.

 

کد خبر 1034943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha