اجرای «طرح کتابخانه گردي» بمناسبت سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی

حسنی خونسار، گفت: «طرح کتابخانه گردي» با هدف افزایش آشنایی عموم مردم و مدیران اجرایی و فرهنگی استان با کتابخانه های عمومی و فعالیت آنها اجرا می شود

معصومه حسنی خونسار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: طرح کتابخانه گردی در سه روز از ۱۶الی ۱۸ اسفند ماه سالجاری در آخرین روزهای سال در سراسر استان برگزار می شود.

 


وی خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا،طبق بخشنامه های نهاد  فعالیت کتابخانه گردي در شهرهاي نارنجی و قرمز ممنوع و در شهرهاي با وضعیت آبی و زرد با رعایت کامل پروتکل هاي بهداشتی و فاصله گذاري اجتماعی و پرهیز از ازدحام جمعیت و رعایت زمان بندي جهت حضور مدعوین انجام خواهد شد.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه تصریح کرد: کتابخانه هاي مجري این طرح شامل کتابخانه هاي تازه تاسیس و بازگشایی شده در سال جاري و کتابخانه هاي شاخص هر شهرستان می باشد.

 

حسنی خونسار افزود: اهدای عضویت رایگان به بازدید کنندگان کتابخانه، بخشودگی جرائم دیرکرد کتاب به مدت یک هفته با شرط بازگرداندن اصل کتاب، اجراي طرح کتاب یاري، کاشت نهال در کتابخانه هاي عمومی در صورت امکان به نام و پلاك شهدا، نویسندگان، بزرگان و شعرا توسط  کتابداران واعضا و مسئولان از مهمترین برنامه های اجرایی این روز است.

 

وی با اشاره به  اجراي پویش #کتابخانه_من در فضاي مجازي ویژه کتابداران از ۱۶ الی ۲۳ اسفند؛  در این پویش تمامی کتابداران با ساخت کلیپ از معرفی کتابخانه محل خدمت خود می توانند در این پویش شرکت نمایند و کلیپ کتابخانه خود را در سایت samakpl.ir بارگذاری کنند و پس از انجام داوري در دبیرخانه این پویش در اداره کل فرهنگی نهاد از برترین آثار هر استان با اهداي جوایز نقدی تقدیر خواهد شد.

کد خبر 1035029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha