افزایش ۳۳ درصدی ورود غلات به بنادر گیلان

آبایی با اشاره به افزایش ۳۳ درصدی ورود غلات به بنادر گیلان گفت: با اتخاذ تصمیمات درست بتوانیم بار کالاهای اساسی را در اختیار دولت و مردم قرار داده و شرایطی فراهم شود که تجارت تسهیل یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، «حمیدرضا آبایی» امروز (یکشنبه، 17 اسفند) در حاشیه نشست بررسی مشکلات و راهکارهای ترخیص کالا  با اشاره به اهمیت تغییر ماهیت کالا در بنادر گفت: تغییر ماهیت بندر انزلی از آهن آلات به غلات موجب شد این بندر تحت تاثیر شرایط حاکم بر نگهداشت غلات قرار گیرد و در این راستا دستگاه‌های نظارتی و حاکمیتی به دنبال یافتن راهکاری مناسب برای تسهیل در امور حمل و نقل غلات از مجتمع بندری انزلی هستند.

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان تاکید کرد: به منظور ایجاد تعامل، همسویی و یکپارچگی در تصمیمات مذاکراتی با مقامات استانی صورت گرفت که خوشبختانه با درایت مسئولان استانی مشکلات موجود مورد بررسی قرار گرفت.

 

وی تاکید کرد: آنچه این جلسه را با اهمیت کرده شرایط نگهداشت، وضعیت محوطه بندری، امکانات و اقدامات اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان است که به واسطه افزایش ورود کالا خصوصا کالاهای اساسی مانند غلات در بندر انزلی طی سال جاری به وجود آمده است.

 

آبایی خاطر نشان کرد: سرعت ورود و خروج کالا از بندر انزلی بسیار مهم است به همین منظور باید معضلات اجرایی موجود شناسایی و تصمیمات درست برای رفع آن اتخاذ شود.

 

آبایی به حضور یکی از صاحبان کالای اصلی در بخش غلات در نشست امروز اشاره کرد و گفت: مشکلات و معضلات بانکی، استاندارد، قرنطینه، دامپزشکی و نحوه صدور پروانه های گمرکی و ترخیص کالا از محدوده گمرکی، عدم ترخیص این کالا و نحوه برخورد با این کالاها بررسی و برای رفع مشکلات این صاحب کالا تصمیمات لازم گرفته شد.

 

وی یادآور شد: امیدواریم با حضور بیش از پیش و دستوراتی که در خصوص فرآیند ورود، نگهداشت و خروج کالاهای اساسی به ویژه غلات تدوین و مشخص شده، اداره کل بنادر و دریانوردی استان علی الخصوص انزلی مشکلات احصاء و در جهت رفع آنها اقدام شود.

 

آبایی خاطرنشان کرد: پس از اعلام ریاست دادگستری و دادستان مقرر شد ظرف دو هفته کلیه فرآیندها و مشکلات و مسائل واکاوی و دستگاههای مجاور نسبت به تدوین فرآیند و تعیین مشکلات و معضلات اقدام کنند تا بتوانیم در قالب پنجره ای واحد مسائل و مشکلات را با هم به اشتراک گذاشته و در صورت نیاز قوانین اصلاح و بازنگری شوند.

کد خبر 1035075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha