برگزیدگان مسابقه کتابخوانی «قصه عاشقان» معرفی شدند

طی مراسمی ۲۲ برگزیده مسابقه کتابخوانی نماز با عنوان «قصه عاشقان» با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ستاد اقامه نماز استان خراسان جنوبی معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند و به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، «طاهره حمیدی» در این مراسم اظهار کرد: هدف از برگزاری این مسابقه کتابخوانی قصه عاشقان آشنایی کودکان نوجوانان با نماز و کتاب‌خوانی و همچنین تعمیق باورهای دینی و ارزش‌های اسلامی است.


مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی افزود: در این مسابقه که همزمان با ایام دهه فجر با مشارکت کانون و ستاد اقامه نماز استان برگزار شد و مورد استقبال کودکان ونوجوانان قرار گرفت بیش از یک هزار و ۴۷۷ نفر شرکت کردند که از این بین ۲۲ نفر به قید قرعه به عنوان برگزیده انتخاب و جوایزی برای آن‌ها ارسال خواهد شد.

 

 وی با معرفی مراکز، کانون در شهرستان‌های فردوس، بشرویه و سربیشه به عنوان سه مرکز برگزیده در حوزه فعالیت‌های نماز، گفت: در تمامی مراکز کانون فعالیت‌های غیر مستقیم فرهنگی، هنری و ادبی برنامه های زیادی در حوزه نماز برگزار می کنند و بر این باور هستیم که این فعالیت‌ها عمیق و اثر گذار هستند.

 

حمیدی ضمن تشکر از همراهی مجموعه ستاد اقامه نماز در انجام برنامه‌های فرهنگی و هنری حوزه نمار ابراز امیدواری کرد که بتوانیم در جهت پرورش نسل کودک و نوجوان همراه با ارزش‌های اسلامی بیش از پیش تلاش کنیم.

 

در ادامه این مراسم حجت الاسلام «حسین کمیلی» مدیر ستاد اقامه نماز  خراسان جنوبی نیز بیان فلسفه نماز را برای کودکان ونوجوانان لازم دانست و اظهار کرد: فلسفه نماز می تواند جذابیت‌ها و شیرینی نماز را نمایان کند.

 

وی با اشاره به کتاب قصه عاشقان افزود: خلاصه این کتاب را می توان در نماز شهید حاج قاسم سلیمانی روی خاکریزهای مقابله با داعش و قنوت زیبای شهید صیاد شیرازی در سخت ترین شرایط مشاهده کرد.

 

حجت الاسلام کمیلی آرامش شهدا در سخت ترین شرایط جنگ را ناشی از ذکر خدا دانست و گفت: کودکان ونوجوانان ما باید بدانند برای آرامش نیاز به نماز داریم و خداوند بعد از این آرامش عبودیت و بندگی و عنایات خودرا متوجه آنان خواهد کرد.

 

وی در پایان بیان کرد: یاد خدا با نماز تحقق پیدا می کند و آرامش درونی با یاد خدا حاصل می شود.

 

گفتنی است؛ در بخش پایانی این مراسم  که با حضور مجازی مربیان مراکز کانون در سطح استان و همچنین پخش زنده از طریق صفحه اینستاگرام کانون استان برگزار شد، قرعه کشی مسابقه کتابخوانی نماز «قصه عاشقان» برگزار و ۲۲ برگزیده این مسابقه معرفی شدند.

کد خبر 1035076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha